آینده جوان امروز جامعه با اتصال به مساجد تأمین خواهد شد
کد خبر: 3819050
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

آینده جوان امروز جامعه با اتصال به مساجد تأمین خواهد شد

گروه اجتماعی- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ظرفیت‌های موجود در کارهای فرهنگی و به خصوص هنری می‌توانند نقش بسیار مهمی را در جذب جوانان و نوجوانان ایفا کنند، گفت: آینده جوان امروز ما با اتصال به مساجد تأمین خواهد شد.

آینده جوان امروز جامعه با اتصال به مساجد تأمین خواهد شد

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی،امام جمعه شاهرود عصر روز گذشته 22 خرداد در نشستی با سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه مساجد نقش محوری خود را فراموش نکنند از سوی دیگر باید در بحث فرهنگی نیز این اماکن مقدس پیشگام باشند اذعان کرد: نقش محوری مساجد در جامعه بیش از پیش تبیین شود.

وی ادامه داد: مسجد باید بر محور فرهنگ و امام جماعت باشد و این ارکان باید از ظرفیت‌های موجود در جامعه مانند قشر جوان و به خصوص هنر و هنرمندان برای ارتقای فرهنگ عمومی و دینی در جامعه استفاده کنند.

امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ظرفیت‌های موجود در کارهای فرهنگی و به خصوص هنری می‌توانند نقش بسیار مهمی را در جذب جوانان و نوجوانان ایفا کنند، یاداور شد: آینده جوان امروز ما با اتصال به مساجد تأمین خواهد شد.

به گفته وی؛ در هنر، ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که در مساجد از آنها کمتر استفاده می‌شود که در این راستا می‌توان با حفظ حرمت مساجد فعالیت‌هایی در زمینه‌های فیلم کوتاه، سرود، تئاتر، مستند سازی  را در این اماکن گسترش داد.

امینی با بیان اینکه در بخش هنر ظرفیت‌های عظیمی در سطح مساجد شاهرود وجود دارد، افزود: هنر، زبانی گیرا و جالب برای جوانان و نوجوانان دارد و لذا مساجد باید از این ظرفیت در راستای جذب جوانان به مساجد و به خصوص نماز و فرایض دینی و مذهبی استفاده کنند.

انتهای پیام

 

captcha