برگزاری طرح ملی شنبه‌ها با کتاب در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
کد خبر: 3819187
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

برگزاری طرح ملی شنبه‌ها با کتاب در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی

گروه اجتماعی - مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان غربی از برگزاری طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت در استان خبر داد و گفت: اجرای طرح شنبه‌ها با کتاب در مساجد و طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های مساجد از جمله این طرح‌ها به‌شمار می‌رود.

برگزاری طرح ملی شنبه‌ها با کتاب در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های الگویی در کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان در طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت ۹۸ اظهار کرد: این طرح ملی با شعار اخلاق، نشاط و معنویت در بخش قرآن و عترت کلاس‌های ترتیل، روان‌خوانی، مفاهیم، حفظ و قرائت قرآن، آموزش احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، امامت و ولایت‌شناسی و مهدویت برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در بخش آموزش و توانمندسازی نیز می‌توان به برگزاری مهارت‌های رایانه‌ای هفت‌گانه، فتوشاپ و طراحی وب‌سایت، کلاس‌های خیاطی، قالی‌بافی، چرم‌دوزی، ملیله و پولک‌دوزی، عروسک‌سازی، برگزاری کلاس‌های آموزشی تقویتی زبان انگلیسی و عربی و برگزاری دوره‌های مهارت کشاورزی پرورش قارچ و کشت زعفران اشاره کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیگی با اشاره به برنامه‌هایی که در بخش شبکه‌سازی و فضای مجازی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: ایجاد کانال و گروه‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، تولید محتوای ویژه‌ی فضای مجازی و شبکه‌سازی و ارتباط بیشتر مدیران و اعضای کانون‌های مساجد با یکدیگر از جمله برنامه‌هایی است که در این بخش اجرا می‌شود.
وی همچنین از برگزاری بخش کتاب و کتاب‌خوانی در طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت سال جاری خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، ایجاد نمایشگاه‌های کتاب، اجرای طرح شنبه‌ها با کتاب در مساجد و طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های مساجد از جمله این طرح‌ها به‌شمار می‌رود.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان غربی تصریح کرد: در بخش هنر متعالی نیز اجرای نمایش ویژه در مساجد، برگزاری دوره‌های آموزشی بازیگری، برگزاری دوره‌های آموزشی سرود، برگزاری کلاس‌های هنری، نقاشی و خوشنویسی و تولید آثار فاخر هنری درنظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: در بخش فعالیت‌های اجتماعی نیز برنامه‌هایی تحت‌عنوان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت در خصوص فرهنگ‌سازی امر ازدواج، فعالیت در امر قرض‌الحسنه، تقویت ویژه‌ برنامه‌های ایثار و شهادت، اجرای ویژه برنامه‌های اردویی، شارژ معنوی نوجوانان، دوره‌های سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های زندگی، دوره‌های آموزشی همسرانه آینه و تربیت فرزند و مشکلات، دوره‌های آموزشی مشاوره تحصیلی و ایجاد فضای سرگرمی و تفریح در مسجد برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha