وحدت مردم؛ عامل پیشرفت و تعالی اجتماعی
کد خبر: 3819215
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

وحدت مردم؛ عامل پیشرفت و تعالی اجتماعی

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه خوی وحدت مردم را عامل پیشرفت اجتماعی برشمرد و گفت: از جمله موضوعاتی که نیاز مضاعف به بررسی و تحلیل دارد، عوامل و ریشه‌های پیشرفت و تعالی اجتماعی است.

وحدت مردم؛ عامل پیشرفت و تعالی اجتماعی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، ظهر امروز، ۲۴ خرداد ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خوی، با محور قرار دادن موضوع عوامل پیشرفت‌های اجتماعی اظهار کرد: از جمله موضوعاتی که نیاز مضاعف به بررسی و تحلیل دارد، عوامل و ریشه‌های پیشرفت و تعالی اجتماعی است.
وی وجود حاکمان شایسته را از جمله عوامل پیشرفت‌های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: براساس مفاد تعداد زیادی از آیات و روایات وجود حاکمان لایق، کاردان و متعهد موجب رشد و توسعه جامعه می‌شود، به‌طوری‌که خداوند می‌فرماید هنگامی که خدا ابراهیم را با وسایل گوناگونی آزمود و او به‌خوبی از عهده این آزمایش‌ها برآمد، خداوند به او فرمود من تو را پیشوای مردم قرار دادم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکوری افزود: خداوند قبل از اینکه حضرت ابراهیم را به امامت و زعامت جامعه منصوب کند، او را با کلماتی مورد آزمایش قرار داد و مفسران می‌فرمایند که آزمایشات حضرت ابراهیم عبارت از بردن فرزند خود اسماعیل به قربانگاه، بردن خانواده به سرزمین کویر و خشک مکه، قیام در مقابل بت‌پرستان و شکستن بت‌ها و مهاجرت کردن از سرزمین بت‌پرستان بود.
وی خاطرنشان کرد: از مفاد این آیه شریفه استفاده می‌شود که در اعطای مسئولیت به افراد باید آزمایشات و نیازسنجی‌های لازم صورت پذیرد.
امام جمعه خوی وحدت مردم را عامل دیگر پیشرفت‌های اجتماعی برشمرد و بیان کرد: در دوران حاکمیت امیرمؤمنان(ع) مردم کوفه گرفتار مفاسدی شده بودند که از جمله عوامل و ریشه‌های این مفاسد و انحرافات کثرت و فراوانی ثروت، فرهنگ‌های وارداتی، وجود انحرافات و بدعت‌ها و تعصبات دوران جاهلیت بود.
انتهای پیام

captcha