ضرورت تلاش پزشکان برای حفظ آرامش و رفع شبهات پزشکی حجاج
کد خبر: 3819510
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
در همایش تیم‌های بهداشت حج مطرح شد؛

ضرورت تلاش پزشکان برای حفظ آرامش و رفع شبهات پزشکی حجاج

گروه سلامت ــ در همایش تیم‌های بهداشت و درمان حج 98 بر لزوم رفع شبهات پزشکی حجاج و ایجاد آرامش در آنها تأکید شد.

ضرورت تلاش پزشکان برای حفظ آرامش و رفع شبهات پزشکی حجاجبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی حج و زیارت هلال احمر که امروز ۲۵ خردادماه، برگزار شد، گفت: قدم نخست در ارائه خدمت به زائران باید اخلاص باشد. امیدوار کردن زائران از دیگر وظایف پزشکان است، گاه با روحیه دادن به حجاج می‌توان بسیاری از مشکلات و ترس‌های آنان را از تجربه سفر به حج و انجام اعمال برطرف کرد.

وی افزود: نباید خستگی، کادر درمانی را در ارائه خدمت از پا دربیاورد؛ بنابراین باید همواره در حفظ خوشرویی و اسرار بیماری زائران کوشا بود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با تأکید بر لزوم رفع شبهات پزشکی حجاج از سوی کادر‌های بهداشتی و درمانی حج، اظهار کرد: ایجاد آرامش از وظایف کادر پزشکی و درمانی است تا زائران بتوانند آنچه بین خود و خدا وجود دارد را به بهترین نحو ممکن دنبال کنند.
 
وی ادامه داد: یکی از نمونه‌های ایجاد آرامش و رفع شبهات پزشکی در زمینه سلامت آب زمزم و انتقال بیماری است؛ در این زمینه بعثه مقام معظم رهبری کار خود را با آزمایش‌های لازم و تأیید قطعی سلامت این آب، انجام داده است؛ بنابراین پزشکان باید در این زمینه با روشنگری پاسخگو باشند.

در این همایش همچنین علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تفاهم‌نامه هلال‌احمر ایران با وزیر حج عربستان در حوزه پزشکی و فعالیت مراکز پزشکی و درمانی گفت: براساس این تفاهم‌نامه مشکلاتی که در انتقال دارو و تجهیزات و استقرار نیرو‌ها وجود داشت، برطرف و مقرر شد تا از ظرفیت‌های درمانی کشور عربستان نیز استفاده کنیم.

وی گفت: امسال در گرمترین زمان حجاج ایرانی در عربستان حضور دارند، بر این اساس تلاش خود را به کار بستیم تا از تمامی ظرفیت‌های ممکن در عربستان برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران به خصوص در زمینه بهداشت و درمان بهره ببریم.
 
رشیدیان بیان کرد: با آسیب‌شناسی خدمات حج ۹۷ در ۲۲ کارگروه و انجام برنامه‌ریزی لازم برای بهبود ارائه خدمات، از زمان دو مرحله‌ای شدن ثبت‌نام زائران و تأیید توانایی جسمی متقاضیان حج، معاینات پزشکی برای سازمان حج و زیارت از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است تا از این طریق بتوان برای هر گروه از زائران به ویژه آن‌هایی که با بیماری اعزام می‌شوند، خدمات لازم و مناسبی را برنامه‌ریزی و ارائه کرد.
 
وی افزود: معاینات زائران و ثبت آن‌ها در پرونده الکترونیک زائران از سوی هلال احمر در برنامه‌ریزی سازمان حج برای اعزام زائران بسیار اهمیت دارد، نکته مهم دیگر آموزش مسائل بهداشتی و بیماری‌های حج به حجاج است که در این زمینه پزشکان تذکرات مهم را به زائران داده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha