توسعه مخاطب و کارآفرینی؛ رویکرد اصلی کانون‌های مساجد
کد خبر: 3820032
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

توسعه مخاطب و کارآفرینی؛ رویکرد اصلی کانون‌های مساجد

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های مساجد آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه توسعه مخاطب در مساجد و کارآفرینی جز اهداف اصلی اوقات فراغت سال جاری است، گفت: از فضای معنوی مسجد باید در جهت توسعه مخاطبین بهره برد و در تمانی کانون‌ها کارآفرینی صورت گیرد.

توسعه مخاطب و کارآفرینی؛ رویکرد اصلی کانون‌های مساجد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، از اجرای طرح سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی با همکاری مؤسسه پیام یاسین در چایپاره خبر داد و اظهار کرد: کانون فرهنگی ـ هنری حکیمه خاتون نیز در چایپاره، تمامی کانون‌های این شهرستان را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح «بوسه‌ای بر آسمان» ادامه داد: این طرح نیز در راستای تربیت کادر آموزشی نماز به همت کانون کوثر نور در خوی برگزار می‌شود که ۲۰ کانون را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت ۹۸ خاطرنشان کرد: امسال برای اینکه برنامه‌های اوقات فراغت از حالت روتین و تکراری خارج شود، تغییر رویه داده و با آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه ای استان قرارداد بسته‌ایم تا کانون‌های مساجد به سمت کارآفرینی قدم بردارند.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان غربی یادآود شد: برنامه‌های اوقات فراغت در ۶ رویکرد قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، هنر متعالی و فعالیت‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت با توجه به ظرفیت کانون‌ها برگزار خواهد شد، تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اصلی‌ترین فعالیت کانون‌ها را در اوقات فراغت شامل می‌شود و همچنین اصل رسالت ما توسعه مخاطب در مساجد است.

بیگی گفت: فضای معنوی، روحانی و الهی مساجد باید به‌نحوی باشد تا مخاطبان را در جهت یادگیری هرچه بهتر و بیشتر جذب کند، مساجد از صدر اسلام پایگاه تعلیم و تربیت بوده‌اند و امروز نیز باید با رویکرد جدیدی در این حوزه وارد شد.

وی با اشاره به وجود ۱۲۳ کتابخانه در کانون‌های مساجد استان بیان کرد: امسال نیز در جهت تقویت این تعداد کتابخانه قدم برمی‌داریم و در هر کتابخانه به‌طور میانگین بیش از هزار جلد کتاب وجود دارد.


مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان افزود: از فضای معنوی مسجد باید در جهت توسعه مخاطبین بهره برد و همچنین در تمانی کانون‌ها باید کارآفرینی صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha