رفع تصرف و خلع ید دو موقوفه در سردشت
کد خبر: 3820055
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

رفع تصرف و خلع ید دو موقوفه در سردشت

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت از رفع تصرف و خلع ید دو موقوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: مردم خیرخواه این شهرستان موقوفات زیادی را به‌جای گذاشته‌اند و این اداره بر خود لازم می‌داند تا در جهت حفظ و صیانت از آنها تلاش کند.

رفع تصرف و خلع ید دو موقوفه در سردشت

رحمان شمسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: ۱۰ هزار متر مربع زمین کشاورزی و یک ساختمان مسکونی به ارزش ۱۳ میلیارد ریال از دست متخلفان رفع تصرف و خلع ید شد.

وی ادامه داد: در راستای حفظ و صیانت از موقوفات، با پیگیر‌ی‌های جدی و مستمر اداره اوقاف و امور خیریه و با دستور صریح و قاطع دادستان سردشت، پس از شناسایی و احراز تخلف متصرفین با حکم قضایی اقدام به بازپس‌گیری ۱۰ هزار متر مربع زمین کشاورزی و یک ساختمان مسکونی از موقوفه‌خواران شد.

شمسی افزود: زمین کشاورزی ۱۰ هزار متر‌مربع به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در روستای میرشیخ‌حیدر توسط فردی سودجو مورد تعرض قرار گرفته بود که سریعاً حکم قضایی اخذ و موقوفه خلع ید شد.

وی تصریح کرد: یک ساختمان مسکونی نیز با زیر بنای ۱۲۰ متر مربع و به ارزش ۲ میلیارد ریال در سردشت توسط فردی متخلف که مانع اجرای نیت واقف نیک‌اندیش شده بود، حکم تخلیه صادر و ساختمان بازپس‌گیری شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با بیان اینکه این جدیت و برخورد قاطعانه در راستای صیانت از موقوفات انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به هیچ‌کس اجازه داده نخواهد شد تا حق موقوفات را ضایع و به آن تعرض کند.

شمسی با تأکید بر جایگاه ارزشمند سنت حسنه وقف گفت: مردم خیرخواه این شهرستان موقوفات زیادی را به‌جای گذاشته‌اند و این اداره بر خود لازم می‌داند تا در جهت حفظ و صیانت از آنها تلاش کند.

وی از مردم سردشت خواست که با افراد سودجو که در تصرف اراضی موقوفه نقش دارند، مقابله نموده و حامی موقوفات باشند.
انتهای پیام

captcha