قصص قرآنی در قالب زبان هنر در مساجد بیان شوند
کد خبر: 3820541
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳

قصص قرآنی در قالب زبان هنر در مساجد بیان شوند

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری آذربایجان غربی با اکید بر اینکه با استفاده از زبان هنر می‌توان حرکات بسیار مثبتی در مساجد رقم زد، تصریح کرد: قصص قرآنی در مساجد باید در قالب زبان هنر و نمایش گفته شوند.

قصص قرآنی در قالب زبان هنر در مساجد بیان شوند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری آذربایجان غربی، عصر امروز، ۲۸ خرداد ماه، در مراسم اختتامیه جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد «چهل فانوس»، که در محل حوزه هنری استان برگزار شد، اظهار کرد: زبان هنر، ماندگارترین زبان بوده و هیچ منبری در مساجد نمی‌تواند جایگاه آن را پر کند.
وی با تاکید بر اینکه با استفاده از زبان هنر می‌توان حرکات بسیار مثبتی در مساجد رقم زد، خاطرنشان کرد: قصص قرآنی در مساجد باید در قالب زبان هنر و نمایش گفته شوند، چراکه در این صورت اثربخشی بیشتری خواهند داشت.
بیگی یادآور شد: دومین جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد» به‌همت واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی از ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری برگزار شد.
وی تصریح کرد: تئاتر «بچه‌های مسجد» طرحی فرهنگی، هنری و ملی است که به‌همت حوزه هنری و با مشارکت کانون‌های مساجد، طی دو سال گذشته در سطح مساجد کشور با هدف شناخت و معرفی جایگاه اصلی مساجد در فرهنگ دینی و اسلامی و نقش این اماکن مقدس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اماکن فرهنگی تأثیرگذار در جامعه و همچنین کشف و پرورش استعدادهای هنری جوان اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha