کیفیت و کمیت نماز جمعه افزایش یابد
کد خبر: 3820658
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

کیفیت و کمیت نماز جمعه افزایش یابد

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه نماز جمعه نماد قدرت، ایمان و معنویت در جامعه است، گفت: باید با راه و روش‌های جدید نماز جمعه را تبلیغ کرده و کیفیت و کمیت نماز جمعه را افزایش دهیم.

نماز جمعه؛ نماد معنویت در جامعه

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲۹ خرداد ماه، در نشست هماهنگی جلسه فصلی ائمه استان و ستاد هماهنگی چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه، که در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: مساله نماز جمعه بسیار بااهمیت بوده و حق آن به‌خوبی در جامعه ادا نشده و آنگونه که باید تبلیغ شایسته و بایسته صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: فرمایشات خداوند متعال در رابطه با نماز جمعه اهمیت آن را به‌خوبی نشان می‌دهد و صراحتا می‌فرماید وقتی که ندای نماز جمعه رسید، به سمت نماز جمعه بشتابید و تمام مشغولیت‌ها و معاملات را رها کنید و در هیچ امری تا این اندازه تاکید نشده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با تاکید بر اینکه نماز جمعه نماد قدرت، ایمان و معنویت در جامعه است، خاطرنشان کرد: ما باید کیفیت نماز جمعه را افزایش دهیم و از جهت متن و محتوای خطبه‌ها باید دقت بیشتری صورت گیرد.
وی یادآور شد: متاسفانه آنگونه که باید اهمیت نماز جمعه را به مردم نشان می‌دادیم، موفق عمل نکرده‌ایم و در هیئات مذهبی نیز به اهمیت این مساله پرداخته نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نماز جمعه، نماد تاثیرگذار دین است، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز می‌توان مشاهده کرد که چه میزان شهدای محراب داریم که همین امر اهمیت نماز جمعه را به‌خوبی نشان می‌دهد.
وی تاکید کرد: باید با راه و روش‌های جدید نماز جمعه را تبلیغ کرده و کیفیت و کمیت نماز جمعه را افزایش دهیم، چراکه نماز جمعه به‌عنوان یکی از شعائر الهی در جامعه مطرح است.
انتهای پیام

captcha