فرسودگی زیرساخت‌های آموزشی در آذربایجان غربی/۱۲ هزار کلاس درس نیازمند بازسازی است
کد خبر: 3820724
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

فرسودگی زیرساخت‌های آموزشی در آذربایجان غربی/۱۲ هزار کلاس درس نیازمند بازسازی است

گروه اجتماعی ــ استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش، رکن اصلی توسعه کشور است، گفت: یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش در استان، فرسوده بودن زیرساخت‌های آموزشی است و از ۲۴ هزار کلاس درس ۱۲ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی است.

فرسودگی زیرساخت‌های آموزشی در آذربایجان غربی/۱۲ هزار کلاس درس نیازمند بازسازی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲۹ خرداد ماه، در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: آموزش و پرورش، رکن اصلی توسعه کشور بوده و اگر امروز کشور با برخی مشکلات گریبان‌گیر شده، به علت بی‌توجهی به این نهاد است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش در استان، فرسوده بودن زیرساخت‌های آموزشی است و از ۲۴ هزار کلاس درس ۱۲ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی است که امید است با همکاری دولت و خیرین این آمار تغییر یابد.
شهریاری خاطرنشان کرد: سال گذشته فصل آموزش، اولویت اول تخصیص بودجه استانی بود و ۱۵۵ میلیارد تومان  برای نوسازی فضای آموزشی استان اختصاص یافت که این میزان را در سال ۹۸ نیز تخصیص خواهیم داد تا تغییر شاخص‌ها و افزایش سرانه فضای آموزشی در استان را شتاب بخشیم.
وی با اشاره به اینکه آمار بی‌سوادی در استان بالا است، تصریح کرد: با وجود تغییر برخی شاخص‌ها، اما به علت پایین بودن نرخ بی‌سوادی نتوانستیم جایگاه استان را به میانگین کشوری برسانیم.
استاندار آذربایجان غربی گفت: انتطار داریم به اندازه سهم استانی، از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس استان اختصاص یابد‌، خیرین مدرسه‌ساز، پیش‌قدم هستند و امید است با همکاری خیرین و دولت طی دو سال آینده سرانه فضای آموزشی استان را به متوسط کشوری برسانیم.
انتهای پیام

captcha