رئیس جدید دانشگاه مازندران معارفه شد
کد خبر: 3820992
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

رئیس جدید دانشگاه مازندران معارفه شد

گروه معارف- رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور به نمایندگی از وزیر علوم عصر دیروز 29 خردادماه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات «طالبی رستمی» و«میرنیا» روئسای سابق دانشگاه مازندران، طی حکمی «کوروش نوذری» را به عنوان رئیس جدید دانشگاه مازندران معرفی کرد.

رئیس جدید دانشگاه مازندران معارفه شدبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، «کوروش نوذری» عصر دیروز ۲۹ خرداد‌ماه طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی به عنوان رئیس جدید دانشگاه مازندران معرفی شد.

در این مراسم، کوروش نوذری»، رئیس جدید دانشگاه، اظهار کرد: برای اینکه یک کشور و جامعه به توسعه دست یابد باید به چهار رکن اصلی توسعه که شامل توسعه اقتصادی، توسعه منابع انسانی، توسعه اجتماعی و توسعه فرهنگی است، توجه کرد.

وی افزود: متاسفانه در توسعه فرهنگی غفلت زیادی وجود دارد که باید این توسعه از دانشگاه و دانشگاهیان آغاز شود .

رئیس جدید دانشگاه مازندران، تصریح کرد: متاسفانه در دانشگاه‌ها جدیت در مقوله آموزش به فراموشی سپرده‌ایم در حالیکه آموزش نسبت به پژوهش از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: هدف ما این است که به آموزش توجه بیشتری داشته باشیمدهیم تا بتوانیم نیروهای انسانی متعهد و مفید را برای ایران اسلامی پرورش دهیم.

نوذری در بخش دیگری از سخنانش گفت: متاسفانه دانشگاه مازندران نتوانسته به جاییکه استحقاقش را دارد برسد ولی باید با کمک مسئولان استانی و نمایندگان استان در حد شأن یک دانشگاه 50 ساله و به عنوان دانشگاه مادر در مازندران ظاهر شود.

وی یکی از دلایل عقب ماندگی دانشگاه را دوری از مرکز استان و واقع شدن آن در شهرستان دانست و از هیئت علمی و کارکنان دانشگاه خواست در برنامه‌های استانی و مدیریت شهری نقش پر رنگ تری داشته باشند تا با کمک هم و به دور از اتفاقات گذشته دانشگاه را به جایی که استحقاقش را دارد برسانیم.

در این مراسم «محمد حسین امید» رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور به نمایندگی از «غلامی» وزیر علوم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات «طالبی رستمی» و« میرنیا» روئسای سابق دانشگاه مازندران، طی حکمی «کوروش نوذری» را به عنوان رئیس جدید دانشگاه مازندران معرفی کرد.

به گزارش ایکنا کوروش نوذری اهل روستای میرارکلای لفور است که دارای مدرک دکترای تخصصی فیزیک گرانش و کیهان‌شناسی است. وی ار سال 78 به عضویت هیئت علمی گروه فیزیک دانشکده علوم پایه دانشگاه مازندران درآمد و همچنین دو دوره معاونت دانشگاه را برعهده داشت.
انتهای پیام

 

captcha