تحقق عدالت فقط برعهده قوه قضائیه نیست
کد خبر: 3821131
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

تحقق عدالت فقط برعهده قوه قضائیه نیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه تحقق عدالت در جامعه فقط برعهده قوه قضائیه نیست، گفت: تمامی مسئولان و آجاد جامعه باید در راستای تحقق عدالت قدم بردارند.

تحقق عدالت تنها برعهده قوه قضائیه نیست

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۳۱ خردادماه در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار کرد: تحقق عدالت در جامعه تنها برعهده قوه قضائیه نبوده و تمامی مسئولان و آحاد جامعه باید در راستای تحقق آن قدم بردارند.
وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه به‌عنوان یکی از سه قوه کشور، نقش مهمی در تحقق عدالت در کشور ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه وظایف مهمی در راستای تثبیت مالکیت و حقوق مردم، حسن اجرای امور در سازمان‌ها و نهادها، ایجاد امنیت و آرامش و رسیدگی به شکایات مردمی دارد که در این زمینه نیز با جدیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
گروسی با اشاره به اینکه قوه ‌قضائیه در استان سال پرکاری داشته است، ادامه داد: آمار پرونده‌های ورودی و همچنین میزان مراجعات مردمی بسیار زیاد بوده و قابل مقایسه با سازمان‌های دیگر نیست.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون در حال حذف روش‌های سنتی در قوه ‌قضائیه و مکانیزه کردن تمامی مراحل در این قوه هستیم، تصریح کرد: هم اکنون ۶۹ درصد میزان ابلاغ‌های صادره در استان به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود که در این زمینه رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ایم.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۷ دفتر خدمات قضایی در آذربایجان غربی فعالیت دارند، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ۳۵ دفتر خدمات قضایی نیز برای خدمات‌رسانی هرچه‌بهتر و بیشتر برای مردم، طی سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
انتهای پیام

captcha