انتشار جدول کمک ۵۷۰ میلیون ریالی به مؤسسات قرآنی خوزستان از سوی ارشاد
کد خبر: 3821964
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
برای نخستین‌بار در راستای شفاف‌سازی تخصیص بودجه انجام شد؛

انتشار جدول کمک ۵۷۰ میلیون ریالی به مؤسسات قرآنی خوزستان از سوی ارشاد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعلام کرد: از ابتدای اردیبهشت تاکنون مبلغی نزدیک به ۱۰۴ میلیون تومان در قالب کمک‌های بلاعوض به مؤسسات قرآن و عترت استان داده شده است. البته در حال حاضر ۵۷۵ میلیون ریال تخصیص یافته و بقیه آن نیز به حساب مؤسسات دیگر واریز خواهد شد.

انتشار جدول کمک 570 میلیون ریالی به مؤسسات قرآنی خوزستان از سوی ارشاد

بیش از هزار مؤسسه قرآنی در سال 97، طرح‌های محتوایی خود را برای اجرا به دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت ارسال کردند که پس از بررسی، طرح‌های قرآنی 888 مؤسسه، واجد شرایط حمایت تشخیص داده شد و مبالغ مصوب، اول تیرماه 98 به حساب این مؤسسات واریز شد.

از این میان 26 مؤسسه قرآنی در خوزستان 575 میلیون ریال برای اجرای طرح‌های محتوایی خود بودجه دریافت کردند.

در این اقدام ارشاد خوزستان دو نکته مهم نهفته است؛ نخست آنکه مؤسسات برای ارائه‌ طرح‌های خلاقانه و با کیفیت خود بودجه مناسب با فعالیتشان دریافت می‌کنند و دوم اینکه این تقسیم بودجه رسانه‌ای و شفاف‌سازی شده است. 

این نخستین‌بار است که در استان خوزستان پس از تخصیص بودجه و تقسیم آن، نهاد متبوع درباره آن شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی کرده است؛ این اقدام قابل تحسین کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان باید به الگویی برای امور قرآنی اوقاف و دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان تبدیل شود. 

حسین سعیدی، مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اعلام کرد: از ابتدای اردیبهشت تاکنون مبلغی نزدیک به 104 میلیون تومان در قالب کمک‌های بلاعوض به مؤسسات قرآن و عترت استان داده شده است. 38 میلیون تومان از سوی اداره ارشاد استان و 66 میلیون تومان از سوی معاونت قرآن به مؤسسات قرآنی ارشاد تعلق گرفته است. 

جدول مبالغ کمک 57 میلیون تومانی به مؤسسات قرآنی خوزستان

جدول مبالغ کمک 57 میلیون تومانی به مؤسسات قرآنی خوزستان

وی اظهار کرد: این مبلغ با پیگیری اتحادیه مؤسسات قرآنی استان به مؤسساتی که پروانه فعالیت دارند، تخصیص پیدا کرد. البته در حال حاضر 575 میلیون ریال تخصیص یافته و بقیه آن نیز به حساب مؤسسات دیگر واریز خواهد شد.

انتشار جدول کمک 570 میلیون ریالی به مؤسسات قرآنی خوزستان از سوی ارشاد

همچنین، سعیدی از فعالیت مجدد صندوق اعتباری هنر خبر داد و گفت: از یکم تا دوازده تیرماه پایگاه اینترنتی صندوق هنر به منظور ثبت‌نام بیمه تکمیلی فعالان قرآنی فعال شده است. فعالان قرآنی استان می‌توانند با مراجعه به این تارنما جهت ثبت‌نام بیمه خدمات درمان تکمیلی ثبت‌نام کنند؛ خدمات این صندوق برای فعالان قرآنی نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین سهمیه‌ای برای تسهیلات مشاغل خانگی مؤسسات در نظر گرفته شده است. مؤسسات قرآنی می‌توانند به کارگروه قرآن و عترت ارشاد استان مراجعه کنند. ما معرفی‌نامه‌ای در اختیار آنها می‌گذاریم تا بتوانند از این تسهیلات که مبلغ 10 میلیون تومان وام چهار درصد است، برای خرید تجهیزات موردنیاز خود استفاده کنند. این تسهیلات دستورالعملی است که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از مشاغل خانگی ابلاغ کرده است.

همچنین سیده‌مریم موسوی‌زاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان، نیز درباره این حمایت‌های مالی از مؤسسات قرآنی با بیان اینکه 660 میلیون ریال بودجه در نظر گرفته شده برای مؤسسات قرآنی استان است، گفت: از این مقدار مبلغ 575 میلیون ریال با پیگیر‌های اتحادیه وصول و به حساب مؤسسات واریز شد. تعدادی از مؤسسات قرآنی به صورت شخصی درخواست خود را برای دریافت بودجه به تهران ارسال کرده بودند که باقی این بودجه به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: علاوه بر این، بودجه‌ای از استانداری برای مؤسساتی که طرح آموزشی دارند، گرفته‌ایم.

موسوی‌زاده با اشاره به کمک 38 میلیون تومانی ارشاد به مؤسسات، اظهار کرد: در مردادماه برنامه اردویی برای مؤسسات قرآنی استان در نظر گرفته شده است که شامل کارگاه‌های آموزشی نیز خواهد بود. برنامه‌های دیگری نیز برای مؤسسات پیش بینی شده که با توجه به گرمای هوا و اوج کاری مؤسسات در آغاز تابستان، در حال حاضر به آنها ابلاغ نشده و در ماه آینده اعلام خواهد شد. وام‌هایی برای مؤسسات در نظر گرفته شده که به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان همچنین گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین اتحادیه و کمیته امداد امام خمینی(ره) بسته شده است مبنی بر اینکه مؤسسات قرآنی در قبال دریافت سرانه‌ای مشخص به ازای هر نفر از کمیته امداد، برای مددجویان کلاس‌های آموزشی؛ اعم از قرآنی، سبک زندگی، مشاوره و ... برگزار کنند. امروز به مؤسسات قرآنی ابلاغ می‌شود که می‌توانند به ادارات کمیته امداد شهرستان مربوطه مراجعه کنند. 

انتهای پیام

captcha