برنامه‌های فرهنگی در جوار بناهای تاریخی آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 3823239
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
همزمان با دهه کرامت؛

برنامه‌های فرهنگی در جوار بناهای تاریخی آذربایجان غربی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: از ۱۹ تیرماه برنامه‌های فرهنگی ‌به‌مناسبت دهه کرامت در جوار بناهای تاریخی استان برگزار می‌شود‌ و آغاز ساعت ۱۹ در سه گنبد ارومیه خواهد بود.

برنامه‌های فرهنگی در جوار بناهای تاریخی آذربایجان غربی برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۹ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مجموعه فرهنگی ـ تاریخی شمس تبریزی خوی در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع و زیربنای ۲ هزار مترمربع در دست احداث بوده که ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه تصویب شده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۷ بالغ بر ۴۵ کارگاه و پروژه در حوزه میراث فرهنگی اجرا شده و برای بیش از ۱۱۰ بنای تاریخی، پروژه مرمت بسته شده و همچنین ۱۰۰ اثر نفیس فلزی و سفالی در سطح موزه‌های استان مرمت شده است.
جباری افزود: سال گذشته بهترین سال کاوش‌های باستان‌شناسی برای استان بود و در حوزه موزه‌های استان، عملیات اجرایی موزه میاندوآب در ساختمان جدید در حال‌ اجرا بوده و موزه بوکان نیز آغاز شده و برای هر کدام از این موزه‌ها ۳ میلیارد تومان برای اجرای عملیات مصوب شده است.
وی تصریح کرد: در حوزه حفاظت بافت‌های تاریخی نیز جز ۱۶۸ شهری در کشور هستیم که دارای بافت تاریخی بوده و ارومیه، خوی، تکاب و ماکو دارای بافت تاریخی مصوب هستند که حفاظت از آنها با جدیت دنبال می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از ۷۴۱ مورد در سه ماهه نخست سال جاری سرکشی غیرمترقبه به آثار و بناهای تاریخی استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در طول این مدت ۱۴ نفر دستگیری افراد غیرمجاز را داشتیم و برخورد با آنها براساس احکام قضایی صورت گرفته است.
وی یادآور شد: در حوزه بوم‌گردی که یکی از ظرفیت‌های فوق‌العاده استان به‌شمار می‌رود، در بحث ایجاد خانه‌های روستای برای میزبانی از مسافران نیز ورود کرده‌ایم و امسال به نام رونق تولید انتخاب شده و سیاست‌هایی در این حوزه اتخاذ شده که مهمترین مورد آن تلاش در حوزه گردشگری و ورود تورهای خارجی به کشور است و همچنین گردشگری سلامت نیز مدنظر بوده و سیاست‌های حمایتی برای رونق هرچه‌بیشتر گردشگری درحال پیگیری است.
جباری گفت: در حوزه گردشگری مذهبی و دفاع مقدس نیز ورود کرده‌ایم و همچنین از ۱۹ تیر‌ماه برنامه‌های فرهنگی نیز به‌مناسبت دهه کرامت در جوار بناهای تاریخی استان برگزار خواهد شد و آغاز ‌ساعت ۱۹ در سه گنبد ارومیه خواهد بود.
انتهای پیام

captcha