تربیت داوران جدید، از برنامه‌های حوزه قرآنی قزوین در سال جاری
کد خبر: 3823976
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

تربیت داوران جدید، از برنامه‌های حوزه قرآنی قزوین در سال جاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مشاور قرآنی استاندار قزوین گفت: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در سال جاری تربیت داوران استانی است، لذا دوره‌هایی بدین منظور با حضور فعالان جامعه قرآنی برگزار خواهد شد.

تربیت داوران جدید، از برنامه‌های حوزه قرآنی استان در سال جاری

به گزارش ایکنا از قزوین، دوره آموزشی تخصصی و ارتقاء سطح قرائت ویژه متسابقین راه یافته به مرحله استانی با حضور احمد ابوالقاسمی از اساتید و داوران برجسته بین‌المللی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

مجید وفاپور مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی، در این همایش با اشاره به برگزاری این دوره ارتقاء سطح قرائت برای نفرات برتر مقطع استانی اظهار کرد: تلاش داریم با همکاری مسئولان مربوطه نظیر چنین برنامه‌ای را برای نفرات برگزیده و اعزامی به مسابقات کشوری برگزار کنیم.

وی افزود: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در سال جاری تربیت داوران استانی است لذا دوره‌هایی بدین منظور با حضور فعالان جامعه قرآنی برگزار خواهد شد.

وفاپور اظهار کرد: شرط حضور افراد برای شرکت در دوره‌های داوری این است که آن‌ها دیگر در مسابقات قرآنی شرکت نکنند تا بتوانیم از تبحر و مهارت آن‌ها در عرصه داوری بخش‌های مختلف مسابقات بهره‌مند شویم.

این مسئول با اشاره به حضور قاریان و حافظان استان در دیگر کشورها عنوان کرد: چندی پیش در طرح ملی تلاوت شاهد اعزام تعدادی از حافظان و قاریان استان قزوین به کشور لبنان بودیم که آن‌ها تلاوت‌های خود را در محافل مختلف قرآنی برای مستمعین و علاقه‌مندان به کلام وحی ارائه کردند.

مشاور استاندار قزوین در پایان خاطرنشان کرد: حضور اساتید برجسته قرآن در استان قزوین یک فرصت مناسب برای فعالان قرآنی است تا بتوانیم از تجربیات و دانسته‌های آن‌ها نهایت بهره را ببریم و امیدواریم این روند در سال جاری با قوت ادامه یابد.

به گزارش ایکنا، در ادامه این همایش تعدادی از قاریان تلاوت‌هایی را قرائت کردند و استاد ابوالقاسمی رازهای اثرگذاری بیشتر را ارائه کرد.

انتهای پیام

captcha