استقرار میز خدمت کمیته امداد در مناطق محروم
کد خبر: 3824036
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

استقرار میز خدمت کمیته امداد در مناطق محروم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به استقرار میز خدمت در مناطق و روستاهای محروم، گفت: دیدار مردمی در منطقه و روستاها، توفیق بسیار خوبی است و سعی می‌شود در همان مکان براساس داشته‌ها و واقعیت‌های محیط تصمیم بگیریم و مشکل نیازمندان را رفع کنیم.

استقرار میز خدمت کمیته امداد در مناطق محرومرضا نوروزی، مدیرکل کمیته امداد مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: تعامل سازمانی کمیته امداد با دیگر دستگاه‌ها برکات زیادی داشته و در سال جاری با تعاملی که در ماه مبارک رمضان با صدا و سیما داشتیم، سیل کمک‌های بسیاری را از ناحیه مردم شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه، ما نباید مشکلات را خیلی بزرگ جلوه دهیم، افزود: مشکل بزرگ امروز ما همین افکار منفی و استفاده کردن از افعال منفی «نمی‌توانیم» و «نمی‌شود» است.

نوروزی با بیان اینکه، رونق اقتصادی در ورودی و خروجی کمیته امداد تأثیر مستقیم دارد، افزود: اشتغال و رونق کسب و کار سبب افزایش خروجی افراد تحت پوشش کمیته امداد می‌شود و از طرفی ورودی را نیز کاهش می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، اظهار کرد: با آسیب‌هایی که در سال گذشته بر اثر تحریم و افزایش دلار بر کسب و کار وارد شد، ورودی سازمان کمیته امداد، افزایش داشته است.

وی افزود: در سال 96 موفق به ایجاد 6 هزار و 600 فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان شدیم و این رقم در سال 97 با وجود مشکلات و تحریم‌ها این رقم به 4 هزار و 700 فرصت شغلی تقلیل یافت.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: در ابتدای سال 95 تعداد 63 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد مازندران قرار گرفته بودند و این رقم در سال97 به 52 هزار500 نفر رسید که تقریباً 11 هزار نفر به دلایلی همچون؛ توانمندی‌ اقتصادی، توانمندی‌های اجتماعی، ازدواج دختران مجرد، ازدواج مجدد زنان و توانمندی‌های تحصیلی از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

وی با بیان اینکه، در راستای محرومیت‌زدایی اقدامی جدید با پیشنهاد بسیج شهرستان در قالب استقرار میز خدمت در مساجد و روستاها در حال انجام است، افزود: در دهه پایانی خردادماه یک ارتباط نزدیک با مردم غریب محله در منطقه هزار جریب بهشهر برقرار شد و مردم مستقیماً مشکلات و دغدغه‌های‌شان را با ما در میان گذاشتند که بخش اعظمی از مسائل آنان با مشاوره‌های شغلی و اجتماعی و بخشی با دستورات لازم به مدیر مربوطه شهرستان رفع شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران با بیان اینکه کمیته امداد فردمحور کمک می‌کند، گفت: دیدار مردمی در منطقه و روستاها، توفیق بسیار خوبی است در حالی که وظیفه ذاتی خودمان را انجام داده بودیم، سعی شد در همان مکان براساس داشته‌ها و واقعیت‌های محیط تصمیم بگیریم و مشکل نیازمندان را رفع کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر مقرر شد در خانه افراد تحت پوشش کمیه امداد در روستاها حداقل سه درخت مثمر و تعداد 5 ماکیان وجود داشته باشد.

‌اقلام حمایتی کمیته امداد به تولید روستائیان آسیب نزند
نوروزی با انتقاد از قرار دادن بسته تخم مرغ در اقلام حمایتی روستائیان تحت پوشش، اظهار کرد: در توزیع سبد کالاهای حمایتی به خانواده‌های روستایی باید دقت کرد که اقلام حمایتی شامل مواردی باشد که به تولید روستا آسیب وارد نکند.

وی با اشاره به اشتغال و گسترش مشاغل خانگی و نیز سامان‌دهی تولید و فروش محصولات لبنی در روستاها، افزود: جوانان تحصیل کرده روستا می‌توانند با راه‌اندازی مکانی برای جمع‌آوری و فروش محصولات روستا و فراورده‌های لبنی بازار کار و خود اشتغالی را توسعه دهند.

نوروزی افزود: توسعه مهارت‌هایی نظیر؛ نوغان‌داری، تولید ابریشم، تولیدات پوشاک و میوه خشک کنی را بخشی از اقدامات کمیته امداد در روستاها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، عمل به انفاق را راهی برای رشد و تعالی جامعه از نظر مادی و معنوی دانست و گفت: در تفسیر المیزان درباره آیه 270 سوره مبارکه بقره چنین آمده است، کسی که انفاق نمی‌کند ظالم است و در روز قیامت یاوری ندارند و انفاق نکردن از مهلک‌ترین گناهان کبیره است.
انتهای پیام

captcha