حضرت معصومه(س)؛ الگوی دختران ایرانی در مبارزه با استبداد
کد خبر: 3824387
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

حضرت معصومه(س)؛ الگوی دختران ایرانی در مبارزه با استبداد

گروه معارف- نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) برای همه دختران ایرانی در عفاف، بصیرت، حق‌طلبی، مقابله با استبداد، اختناق و استکبار جهانی اسوه و الگو است.

حضرت معصومه(س)؛ الگوی دختر ایرانی در مبارزه با استکبار جهانیآیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه(ص)  در همان شرایط در تاریخ زندگی آن ایام نقش‌آفرینی داشت.

وی افزود: بعد از آنکه مامون امام رضا(ع) را از مدینه به خراسان کشانده بودند و مردم حجاز، یمن و عراق دسترسی آزادانه به امامشان نداشتند در میان همه اعضای خانواده امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) برای مطالبه امام و امامت پیش قدم شدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: هدف مامون محدودیت برای امام رضا(ع) بود که مردم دسترسی آزادانه به ایشان نداشته باشند ولی حضرت فاطمه معصومه(س) از مدینه به سمت خراسان برای رسیدن به محضر برادر و امام خود حرکت کرد.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) به خاطر مقابله با خفقان حاکم زمان، سلطه جویی قدرت‌های استکباری و حمایت از ولایت و امامت در نهایت عفاف و حجاب نقش برجسته‌ای از لحاظ سیاسی و اجتماعی در روزگار خود داشت.


معلمی اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) تا ساوه همراه با کاروانی آمدند، در طول راه بیمار شدند و چون اطلاعاتی از شهر قم داشت از ساروان خواستند که او را به قم بیاورد.

وی با بیان اهمیت اهل قم در گسترش آثار دینی، افزود: قم محل علاقه‌مندان به عصمت و طهارت و مرکزی برای ادامه حیات آل محمد(ص) نام گرفت. در روایات آمده است: اگر اهل قم نبودند آثار شریعت محو می‌شد و گسترش پیدا نمی‌کرد.

معلمی اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) بعد از ورود به قم کمتر از 20 روز در قید حیات بوده و سپس به دیار باقی شتافتند. اما اهل قم هم خیلی از ایشان استقبال کردند و در تشیع جنازه، دفن و به جا گذاشتن آثاری بر قبر او که همواره در طول تاریخ مزار اهل ایمان و مشتاقان اهل عصمت و طهارت شده است، نهایت احترام را به جا آوردند.

حضرت فاطمه معصومه، الگوی دختر ایرانی در مبارزه با استبداد

وی با بیان اهمیت الگوبرداری دختران از فاطمه معصومه(س) گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) برای همه دختران ایرانی در عفاف، بصیرت، حق طلبی، مقابله با استبداد، اختناق و استکبار جهانی اسوه و الگو است. امیدواریم نسل جوان دختر جامعه ما در پیمودن راه تعالی، کمال و اثرگذاری مثبت در جامعه خویش از این گونه شخصیت‌های برجسته تبعیت کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف در تحکیم خانواده نقش بسزایی دارد، افزود: اگر در اسلام تاکید بر رعایت حجاب و عفاف بانوان شده حقیقتا در درجه اول برای حفظ شخصیت خودشان است.

معلمی اظهار کرد: دنیای غرب عفاف و حجاب را از دست داد و در اثر رها کردن حجاب و عفاف علاوه بر متلاشی شدن خانواده‌ها شخصیت زن در جامعه نیز مبتذل شد و پرواضح است چنانچه جامعه‌ای دارای خانواده مستحکمی باشد در آن خانواده فرزندان غیور رشد می‌کنند و قطعا زیر بار ذلت پذیرفتن سلطه قدرت‌های بیگانه نمی‌رود.

نقش خانواده در استکبارستیزی

امام جمعه قائمشهر درباره اهمیت داشتن خانواده اصیل و نقش آن در مبارزه با قدرت‌های استکباری، گفت: وقتی بی بندوباری رواج پیدا کرد طبعا غیرت هم از مردها و زنان سلب می‌شود و در آن صورت است که قدرت استکباری راحت می‌توانند به آن ملت سلطه پیدا کنند.

وی افزود: اگر ما در جنگ هشت ساله توانستیم دفاع مقدسی داشته باشیم و چشم جهانیان را خیره کنیم با مطالعه در حالات رزمندگان آن ایام می بینیم که آنها عموما از خانواده‌های اصیل و نجیب و متدین بودند.

مسئولان ورود لباس‌های نامناسب را ممنوع کنند

معلمی در زمینه وارد کردن البسه، از کشورهای مختلفی که شئونات خانوادگی را رعایت نمی‌کنند، گفت: مسئولین نباید مجوز ورود لباس‌های نامناسب را بدهند اما شاهد هستیم که مسئولان توجهات لازم را در این زمینه ندارند.

وی با تاکید بر اثرگذاری رفتار خانواده‌های مسئولین بر جامعه، گفت: به جهت تاثیرپذیری جامعه ازمدیران و مسئولان، سزاوار است آنها به به ضوابط حجاب و عفاف پایبند باشند.
امام جمعه قائمشهر با تاکید بر اینکه، مدیران و مسئولان در زمینه لباس باید از طراحان مد لباس و از خیاطی‌های بومی استفاده کنند، گفت: ملت ایران چه نیازی دارد که در زمینه پوشاک از بیگانه استفاده کند، در حالی که ظرفیت‌های بالایی در این زمینه در کشور وجود دارد و اغلب هم مغفول مانده است.
انتهای پیام

captcha