احسان و نیکی عاری از ریا و منت باشد
کد خبر: 3826019
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

احسان و نیکی عاری از ریا و منت باشد

گروه اجتماعی ــ مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت قم با اشاره به ویژگی افراد باکرامت اظهار کرد: تمامی شیفتگان و محبان اهل بیت(ع) باید سعی کنند در زندگی و رفتار با دیگران به امام رضا(ع) اقتدا کرده و کرامت انسانی با بخشیدن بدون تحقیر و بی‌منت شکل می‌گیرد و اگر در حق کسی احسان و نیکی ‌می‌کنیم، باید خالصانه و به دور از ریا و منت باشد.

احسان و نیکی عاری از ریا و منت باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد قهرمانی، مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت قم، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: پروردگار عالم دارای صفت کریم بوده و در آیات مکرر قرآن نیز به کریم بودن خود اشاره کرده و فرموده ما بنی آدم را کرامت بخشیدیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) نیز دارای کرامت بودند، افزود: نبی اکرم(ص) کریم بودند و فاصله میان میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) را به حق دهه کرامت نامگذاری کردند و همه انسان‌ها و محبان و شیفتگان اهل بیت باید سعی کنند که در زندگی کریمانه رفتار کنند.

قهرمانی با اشاره به اینکه انسان‌ها باید در نیکی به دیگران از یکدیگر سبقت بگیرند و کریمانه تمام اعمال خود را انجام دهند، اظهار کرد: اگر کرامت و بزرگواری در وجود تمام انسان‌ها نهادینه شود و در زندگی کریم بودن سرلوحه انسان‌ها شود، جامعه به‌سوی تعالی و رشد هدایت می‌شود.

وی با اشاره به رفتارهای کریمانه امام رضا(ع) و خواهر گرامی ایشان ادامه داد: امام هشتم و خواهر بزرگوار ایشان در طول حیات خود با تمام افراد رفتاری بزرگوارانه داشتند و فقیر و غنی در نظر ایشان یکی بود و اگر کسی حاجتی داشت برطرف می کردند و امروزه هر کس با هر دین و قومیت و وضع مالی به مشهد مشرف شده، دست خالی برنگشته و حاجت روا شده است.

مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت قم با اشاره به ویژگی افراد باکرامت تصریح کرد: تمامی شیفتگان و محبان اهل بیت(ع) باید سعی کنند در زندگی و رفتار با دیگران به امام رضا(ع) اقتدا کرده و کرامت انسانی با بخشیدن بدون تحقیر و بی‌منت شکل می‌گیرد و اگر احسان و نیکی در حق کسی می‌کنیم، باید خالصانه و به دور از ریا و منت باشد.

وی در پایان اظهار کرد: باید تمام افراد جامعه و مسئولان برای کمک به فقرا و نیازمندان قدم برداشته و همانند ائمه(ع) بزرگوارانه و کریمانه برخورد کنند.
انتهای پیام

captcha