مؤسسات قرآنی قابلیت ادغام با کانون‎های فرهنگی را دارند
کد خبر: 3826157
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

مؤسسات قرآنی قابلیت ادغام با کانون‎های فرهنگی را دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مجمع کانون‌های فرهنگی استان همدان با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی قابلیت ادغام با کانون‌های فرهنگی استان را دارند، گفت: نگاه و فعالیت تک‌بعدی مؤسسات قرآنی در بحث قرآن امری قابل‌ تغییر است.

مؤسسات قرآنی قابلیت ادغام با کانون‎های فرهنگی را دارندبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر صفری، مدیر مجمع کانون‌های فرهنگی استان، چهارشنبه، 19 تیرماه، در نشست مدیرکل تشکل‌های دینی کشور با مجمع کانون‌های فرهنگی استان اظهار کرد: سه سال پیش، فعالیت مجمع کانون‌های فرهنگی استان آغاز شد.

وی افزود: آن زمان وضعیت کانون‌های همدان مطلوب نبوده و به حال خود رها شده بودند، اگر کمکی به مجموعه‌های فرهنگی استان صورت می‌پذیرفت هیچ الزامی در هزینه آن کمک‌ها در سطح کانون‌ها وجود نداشت.

صفری با اشاره به اینکه در سال‌های 84 و 85 به دنبال تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و سوق دادن آن‌ها به خودکفایی و وجود حداقل 15 کانون فاخر در سطح استان بودیم گفت: متأسفانه این مهم در آن زمان عملیاتی نشد.

مدیر مجمع کانون‌های فرهنگی استان ادامه داد: در سال 93 بار دیگر عملی نمودن این تفکر از سر گرفته شد به‌گونه‌ای که در کنار حمایت از این کانون‌ها برون‌سپاری برنامه‌های سازمان نیز به این مجموعه‌های فرهنگی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه از بدو تأسیس کانون‌های فرهنگی در سطح کشور تحرک و فعالیت چشمگیری از سوی رئیس کانون‌ها به چشم نمی‌خورد عنوان کرد: در سال 97، میزان اعتبار اختصاص‌یافته به کانون‌های فرهنگی 60 میلیون تومان بوده است.

صفری با اشاره به اینکه ما امروز بیشتر از حمایت‌های مالی نیازمند توجه و برون‌سپاری برنامه‌های مجموعه تبلیغات اسلامی هستیم، بیان کرد: در حال حاضر 50 کانون فرهنگی در سطح استان به ثبت رسیده است.

وی اشاره‌ای به کانون‌های تخصصی ممتاز در استان داشت و گفت: کانون‌های «سدید، آفتابگردان، نامیرا، خادمین الشهدا، کانون فرهنگی اربعین، آل‌طه» از کانون‌های تخصصی استان در حوزه عفاف و حجاب، تربیتی کودکان و نوجوانان، ساخت و طراحی پویانمایی، ایثار و شهادت، ستاد اربعین و کانون فعال در امر تبلیغ و ترویج امور فرهنگی است.

مدیر مجمع کانون‌های فرهنگی استان اشاره‌ای به کانون‌های محلی داشت و گفت: کانون‌های «شهید دستغیب، نسیم حیات، فروغ اندیشه، طلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر، مشکات، حضرت زهرا(س)، سبک زندگی اسلامی، شیعه شناسی و انوار الزهرا(س)» از کانون‌های محلی و شهرستانی این مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی قابلیت ادغام با کانون‌های فرهنگی استان را دارند، گفت: نگاه و فعالیت تک‌بعدی مؤسسات قرآنی در بحث قرآن امری قابل‌تغییر است به‌گونه‌ای که مباحث قرآنی در کنار مسائل فرهنگی در مؤسسات قرآنی قرار گیرد و در سطوح بالاتر به رشته‌های تخصصی قرآن تفکیک شود.

صفری با اشاره به اینکه در سطح استان هزار و 500 هیئت مذهبی وجود دارد که تنها 285 هیئت ثبت شده است، ادامه داد: مؤسسات قرآنی با کانون‌های فرهنگی مجاور با هیئات مذهبی در سامانه ثبت شوند تا موسسه چندمنظوره شده و بتوان از آن به‌خوبی حمایت کرد.
انتهای پیام

captcha