مخالفان جمهوری اسلامی، حجاب را به جریان سیاسی تبدیل کرده‌اند
کد خبر: 3826437
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

مخالفان جمهوری اسلامی، حجاب را به جریان سیاسی تبدیل کرده‌اند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه خوی با اشاره به اینکه پرچم‌دار مقابله با پوشش زنان مسلمان ابتدا انگلستان و اکنون آمریکا است، تصریح کرد: مخالفین داخلی و خارجی جمهوری اسلامی، موضوع پوشش زنان را سیاسی کرده‌اند.

مخالفین جمهوری اسلامی، پوشش زنان را به جریان سیاسی تبدیل کرده‌اند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، ظهر امروز، ۲۱ تیر ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خوی، موضوع ریا در اسلام را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: در قرآن اشخاص و گروه‌های متعددی به‌عنوان مصادیق ریاکاران معرفی شده‌اند که از آن جمله می‌توان به منکران روز قیامت و جزا، انفاق‌کنندگان منت‌گذار، انسان‌های منافق، منکران خداوند و هم‌نشینان با شیطان اشاره کرد.

وی ادامه داد: رسول خدا(ص) می‌فرماید هرکس عملی را از دستورات خداوند به‌صورت ریا انجام بدهد، درواقع مشرک بوده و اگر ریاکار بداند ریاکاری موجب غضب خداوند بوده، تشویق مردم در مقابل پاداش خدا بی‌ارزش است، فراموش‌کننده خدا قطعا از مردم نیز نتیجه نخواهد دید، ترس از رسوایی و افشای اعمال ریاکارانه داشته باشد و بداند ریا نابودکننده اعمال است و عادت بر انجام اعمال خیر به‌صورت پنهانی داشته باشد، از ریا دور خواهد شد.

شکوری افزود: واژه حجاب یک اصطلاح ایرانی است و در فقه از واژه‌های ستر، خمر و جلباب استفاده شده و پوشش زنان یک دستور دینی و الهی است، نه قانون اجباری در ایران و مبارزین اصلی علیه پوشش زنان مسلمان، حاکمان غربی و اروپایی هستند.

وی با اشاره به اینکه پرچم‌دار مقابله با پوشش زنان مسلمان ابتدا انگلستان و اکنون آمریکا است، تصریح کرد: مخالفین داخلی و خارجی جمهوری اسلامی، موضوع پوشش زنان را سیاسی کرده‌اند و بعضی از اشخاص و گروه‌های سیاسی برای بالا بردن آمار رأی خود در انتخابات با پوشش زنان مخالفـت می‌کنند.

امام جمعه خوی با تاکید بر اینکه پوشش، حفظ حرمت، عفت و عزت زن است و نه ایجاد محدودیت برای او، یادآور شد: غربی‌ها می‌گویند برای کوبیدن مسلمانان باید ابتدا آموزه‌های دینی آنان را کوبید و فساد را رواج داد و تهاجم علیه پوشش زنان به قدری گسترده و کوبنده است که مدافعین پوشش را در موضع انفعالی قرار داده و آنان را وادار به انتقاد از پوشش زن در ایران کرده است.

وی یادآور شد: یکی از حرف‌های خنده‌دار استدلال مخالفین پوشش زنان به آیه شریفه لا اِکْراهَ فِی‌الدّین است که اصلا ربطی به این موضوع ندارد، در عصری پوشش زنان در ایران کوبیده می‌شود که در نوع کشورهای غربی و سکولار در جهان لواط، همجنس‌گرایی، خیانت‌های ناموسی، ارتباطات نامشروع دختر و پسر، خرید و فروش زنان و بردگی جنسی و برهنگی به قانون و فرهنگ غالب تبدیل شده است.

امام جمعه خوی با اشاره به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹ با تلاش شهید فیاض‌بخش و تصویب شورای انقلاب راه‌اندازی شد و اکنون زیرمجموعه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی قرار داشته و در رابطه با اقشار آسیب‌پذیر مسئولیت و رسالت‌های سنگینی برعهده دارد.

وی افزود: نابینایان، ناشنوایان، معلولان ذهنی، معلولان جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی، سالمندان، بیماران روانی، زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار، ایتام و کودکان یتیم و بی‌سرپرست، دختران پناه‌جو یا فراری، کودکان خیابانی و بدسرپرست، زنان آسیب‌دیده اجتماعی، زنان پناه‌جو و معتادان از جمله افراد آسیب‌پذیر در جامعه بوده که تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.
انتهای پیام

captcha