حج خالی از برائت و سیاست قابل‌قبول نیست
کد خبر: 3826440
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

حج خالی از برائت و سیاست قابل‌قبول نیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: حجی که خالی از سیاست و برائت باشد، حج ابراهیمی نبوده و کسانی که چنین عقیده‌ای دارند که در حج برائت از مشرکان مطرح نشود، معلوم می‌شود که آنان حج ابراهیمی را قبول نکرده‌اند.

حج خالی از براعت و سیاست، قابل‌قبول نیست

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۲۱ تیر ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه، با اشاره به شهادت سه تن از رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یقیناً رزمندگان اسلام و نیروهای نظامی و امنیتی انتقام این حادثه تلخ را خواهند گرفت و دشمنان نظام باید منتظر انتقام باشند.

وی با انتقاد از عملکرد رسانه‌های استان در پوشش خبری ضعیف شهادت رزمندگان اسلام ادامه داد: متاسفانه در استان ما رسانه‌ها آنگونه که باید به این مسئله نپرداختند و گویی شهادت رزمندگان اسلام را از یاد بردند.

قریشی با اشاره به هفته عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: اجتماع عظیمی در این راستا در استان برگزار شد و مساله عفت و حیا و حجاب باید بهتر رسیدگی شود، چراکه مطالبه عمومی است و اکثریت ممکلت اسلامی معتقد به حجاب بوده و افراد معدودی که عفاف و حجاب را خدشه‌دار می‌کنند، مردم مسلمان از آن ناراحت هستند که مسائل تربیتی را زیرسوال برده و خانواده‌ها را با معضل جدی مواجه می‌کنند و قوه قضائیه باید با صراحت با این مورد برخورد کند.

وی با تأکید بر اینکه حجاب، واجب ضروری دین است، یادآور شد: حجاب در کشور ما یک قانون محسوب می‌شود و همه موظف به رعایت این قانون هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در رابطه با حج، خاطرنشان کرد: حج باید همراه با برائت باشد و حجی که خالی از سیاست و برائت باشد، حج ابراهیمی نبوده و کسانی که چنین عقیده‌ای دارند که در حج براعت از مشرکان مطرح نشود، معلوم می‌شود که آنان حج ابراهیمی را قبول نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حج نماد توحید است، افزود: امروز بزرگترین دستاورد حج سیاسی این است که ممالک اسلامی از سلطه آمریکا و استکبار خارج شوند و این برای مسلمانان عیب و ننگ است که رئیس جمهور آمریکا به سرزمین وحی رفته و بازی شمسیر انجام دهد و آنان را گاو شیرده خطاب کند.

قریشی در پایان در رابطه با مساله حفاظت و حراست از محیط زیست گفت: اگر محیط زیست تخریب شود، اقتصاد، سیاست و خدمات شهری و کشوری و تمامی ترقی و پیشرفت‌ها بیهوده خواهد بود و از نظر شرعی و عقلی برما مسلمانان وظیفه است که از تخریب محیط زیست جلوگیری کنیم و بهتر است از وسایل پلاستیکی کمتر استفاده شود، چون آمار بسیار قابل‌ملاحظه‌ای از استفاده مواد پلاستیکی در کشور وجود دارد که تجزیه آنها میلیون‌ها سال طول می‌کشد.
انتهای پیام

captcha