«جمعیت قرآنیان گیلان» اعلام موجودیت کرد
کد خبر: 3827209
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

«جمعیت قرآنیان گیلان» اعلام موجودیت کرد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گیلان از ایجاد تشکلی فراگیر با حضور همه اقشار جامعه قرآنی گیلان خیر داد و آن را پایانی بر چنددستگی‌ها در این استان دانست.

امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به مصاحبه‌ قبلی‌اش به تاریخ 17 دی 97 با عنوان «تشکیل جمعیت فراگیر قرآنیان؛ راه برون‌رفت از وضعیت فعلی اتحادیه‌های کشور» که در این خبرگزاری منتشر شد، گفت: راه برون‌رفت از وضعیت فعلی در حوزه تشکل‌های قرآنی ایجاد ساختاری فراگیر است تا بتوان مسائل صنفی، حقوقی و مطالبات جامعه قرآنی را پیگیری کرد و نیز مانع فعالیت تشکل‌های مردمی نباشد.
مرادی با اشاره به اینکه یکپارچه نبودن جامعه قرآنی و تعدد تشکل‌ها مضر است، افزود: تجربه فعالیت دو اتحادیه مؤسسات قرآنی در کشور که امروز وضعیت بغرنجی به خود گرفته و باعث وهن جامعه قرآنی شده است، دلیل این مدعاست.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گیلان با اشاره به اینکه جامعه قرآنی امروز در درون خود متکثر است، بیان کرد: با حفظ این تکثر، باید ساختار متناسبی را ایجاد کنیم. لذا با ایجاد یک تشکل واحد که در درون خود، انجمن‌ها و کمیسیون‌های مجزا را خواهد داشت هم این یکپارچگی و هم حوزه‌های تخصصی را با هم خواهیم داشت. همچنین این الگو می‌تواند در مدت کوتاهی زمینه‌ساز تشکیل نظام صنفی فراگیری از جامعه قرآنی در استان‌ها و کشور باشد که ما در استان گیلان این خیمه را بر سر امور قرآنی استان خواهیم گستراند.
وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت دو اتحادیه مؤسسات قرآنی فعلی و نسبت آن با این تشکل، که برای اولین بار در استان گیلان اعلام موجودیت می‌کند، چیست؟ بیان کرد: در گیلان اتحادیه را در این تشکل فراگیر ادغام خواهیم کرد تا ساختار یکپارچه‌ای داشته باشیم. لذا با تشکیل این تشکل فراگیر، دیگر موضوع ادغام برای این استان موضوعیت نخواهد داشت.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گیلان با اشاره به برخی کارشکنی‌ها برای ممانعت از انجام این کار، گفت: سیاست دستگاه‌ها، ایجاد مجامع مختلف و اتحادیه‌های موازی است و امروز مشاهده می‌کنیم یک دستگاه به دنبال ایجاد مجامع موازی و دستگاه دیگر در تلاش برای حفظ اتحادیه‌های موازی است تا در مواجهه با مطالبات، هم جامعه قرآنی را دچار چنددستگی کنند و هم آنها را متهم کنند که هیچ کدام نماینده همه جامعه قرآنی نیستند و در نتیجه به تصدی‌گری‌های خود ادامه دهند.
مرادی در پایان با اشاره به اینکه اکثر کمیسیون‌ها و انجمن‌های «جمعیت قرآنیان گیلان» به حد نصاب لازم رسیده است، گفت: هم‌اکنون در حال بررسی مدارک متقاضیان هستیم.
انتهای پیام

captcha