تندخویی در مواجهه با بدحجابی تأثیری ندارد
کد خبر: 3827210
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

تندخویی در مواجهه با بدحجابی تأثیری ندارد

گروه اجتماعی ــ یک کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به بهترین شیوه مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی تصریح کرد: بهترین راه مقابله با چنین اشخاصی فرهنگ‌سازی است و با خشونت و تندخویی، حجاب رعایت نمی‌شود.

حجاب به‌صورت یک قانون در جامعه تدوین شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله خراسانی‌کیا، کارشناس ارشد تعلیم و تربیت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به سابقه رعایت حجاب اظهار کرد: حجاب، سابقه‌ای به اندازه حیات انسان دارد و در تمام ادیان باسابقه است و انسان را از سرما و گرما محفوظ می‌دارد و مهمترین ویژگی حجاب، حفظ شرم و عفت بوده و در اسلام با دید خاصی به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه گوهر وجود بانوان بسیار ارزشمند است، افزود: حجاب مانند صدفی است که گوهر وجود بانوان را حفظ کرده و بانوان برای حفظ زیبایی و آراستگی باید حجاب را به لحاظ پوشش رعایت کرده و از دید مردان بیگانه دور بمانند.

کارشناس ارشد تعلیم و تربیت به اهمیت حجاب اشاره کرد و ادامه داد: در قرآن کریم در آیه حجاب به اهمیت رعایت پوشش اشاره شده و در تمام ادیان به رعایت حجاب نیز تاکید گردیده و بانوان باید خود را از دید مردان نامحرم بپوشانند و در قوم یهود نیز خداوند آنها را مورد غضب قرار داده که نسبت به حجاب زنان بسیار سخت‌گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دین مسیحیت نیز برای حجاب اهمیت قائل هستند، تصریح کرد: در آیین مسیحیت رعایت حجاب به لحاظ موی سر اشکالی ندارد، ولی بدن باید کاملا پوشیده باشد، وقار و پوشش در برابر مرد بیگانه باید رعایت شود و در آیین زرتشتی نیز حجاب جایگاه ویژه‌ای داشته است.

خراسانی‌کیا با بیان اینکه حجاب باید به‌صورت یک قانون در جامعه تدوین شود، بیان کرد: باید هرکاری که انجام می‌دهیم، طبق دستور خدا و موازین شرعی و مطابق با قانون حاکم در جامعه باشد و در مورد حجاب باید اصول رعایت شود و رعایت شروط اولیه تکمیل‌کننده است، مثلا در اسلام اصول رعایت پوشش بیان شده که قسمت گردی صورت و مچ دست‌ها اگر پوشش نداشته باشد، مشکلی ندارد، ولی سایر بخش‌های بدن باید پوشیده شود و این امر باید به‌صورت یک قانون مدون در جامعه تدوین شده و برای افراد خاطی جریمه‌هایی درنظر گرفته شود.

کارشناس ارشد تعلیم و تربیت گفت: اگر زمینه گناه برای شخص دیگری توسط انسان بی‌حجاب یا بدحجاب فراهم شود، شخص بی‌حجاب و بدحجاب حق‌الناس وی را زیرسؤال برده و حق او را ضایع کرده است.

وی با اشاره به بهترین شیوه مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی بیان کرد: بهترین راه مقابله با چنین اشخاصی فرهنگ‌سازی است و با خشونت و تندخویی، حجاب رعایت نمی‌شود و این امر را ابتدا باید از خانواده شروع کنیم، اگر والدین فرزندان خود را از کودکی تشویق کنند، کودک در بزرگسالی با نگرشی خاص و نیکو به حجاب نگاه می‌کند و اگر با تندخویی رفتار شود، نتیجه عکس می‌دهد.
انتهای پیام

captcha