مرمت خانه تاریخی آیت‌الله شیخ جعفر شوشتری
کد خبر: 3827281
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

مرمت خانه تاریخی آیت‌الله شیخ جعفر شوشتری

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر از مرمت خانه تاریخی آیت‌الله «شیخ جعفر شوشتری» به عنوان محل برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) خبر داد.

مرمت خانه تاریخی شیخ جعفر شوشتری در حال انجام است

علی‌محمد چارمحالی، رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از مرمت خانه تاریخی شیخ جعفر شوشتری خبر داد و گفت: در شوشتر چهار مجموعه تاریخی وجود دارد که شامل مسجد، خانه و اماکنی وابسته به آن هستند. یکی از این مجموعه‌ها مدرسه «حاج شیخ جعفر شوشتری» در محله میدان شیخ یا پل خراطون است که شامل حسینیه، مدرسه و چند ساباط و خانه است.

وی گفت: این خانه متعلق به مرجع وقت آیت‌الله شیخ جعفر شوشتری است که در دوره قاجار ساخته شد. حسینیه و مدرسه این مجموعه در سال‌های گذشته مرمت شده‌اند. مرمت خانه‌ شیخ از اواخر سال 96 آغاز شد که بخشی از هزینه این مرمت توسط مردم تأمین و زیر نظر انجمن دوستداران میراث فرهنگی هزینه شد.

چارمحالی با اشاره به تخریب بخشی از دیوار خانه شیخ در اثر بارندگی اظهار کرد: پس از این اتفاق، سازمان میراث فرهنگی ورود کرد و تا الان روند مرمت خانه ادامه دارد. در این مدت چند فصل مرمت انجام شد و طی دو هفته اخیر، با تأمین اعتبار مجدد کارگاه‌های ما، مرمت خانه از سر گرفته شد.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر، خانه شیخ جعفر یکی از زیباترین خانه‌های ایرانی است که تمام ویژگی‌های یک خانه ایرانی را در خود دارد؛ ایوان، هشتی، شوادون، شبستان و ... از امتیازات این خانه تاریخی است.

وی اظهار کرد: خانه شیخ جعفر شوشتری از دوره قاجار تاکنون محل برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) بوده و هر ساله مراسم تقدیر از پیرغلامان در این مکان تاریخی انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha