چله قرآنی در کاشمر آغاز شد
کد خبر: 3827499
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
با عنوان «چهل ‌شب با چهل ‌شهید»؛

چله قرآنی در کاشمر آغاز شد

گروه شهرستان‌ها ــ سی و هفتمین دوره تابستانی جلسات و محافل قرآنی با عنوان «چهل ‌شب با چهل ‌شهید» در شهرستان کاشمر آغاز شد.

چله قرآنی در کاشمر آغاز شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اولین شب از سلسله جلسات و محافل قرآنی چهل ‌شب با چهل ‌شهید شهرستان کاشمر، شب گذشته، 24 تیرماه، در بیت شهید رحمانیان بهابادی، یکی از شهدای دانش‌آموز این شهرستان آغاز و این دوره قرآنی به صورت شبانگاهی در یک دوره چهل‌گانه و پیاپی تا دوم شهریورماه ادامه دارد.

محافل قرآنی «چهل‌شب با چهل شهید» هر سال به دو صورت متمرکز تابستانی و غیرمتمرکز در سایر فصول سال با محوریت قرائت قرآن در منازل شهدای شهرستان کاشمر پیگیری می‌شود.

سلسله جلسات قرائت قرآن چهل شب با چهل شهید کاشمر در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی به یاد شهدای شهرستان کاشمر و با تاکید بر گرامیداشت شهدای دانش‌آموز توسط عده‌ای از جوانان و رزمندگان آن روز شهرستان همچون سرداران شهید سیدمحمود سبیلیان، شهید علیرضا عاصمی، شهید سیدعلیرضا قوام آغاز پایه‌ریزی شد.

درحال حاضر تعدادی از جلسات در منازل شهدای بنیان‌گذار این حرکت قرآنی و به یاد آنان در سطح شهرستان کاشمر برگزار و هرشب یکی از منازل شهدا میزبانی این محفل قرآنی را عهده‌دار می‌شود. این برنامه قرآنی با ارائه و اداره اساتید و مدرسان مختلف قرآن کاشمری ادامه می‌یابد.

جلسات قرآنی دوره متمرکز تابستانی هر شب در منزل یک شهید و به میزبانی خانواده‌های معظم آنان برگزار می‌شود؛ روند اجرایی این محافل قرآنی به گونه‌ای است که ابتدا در یک بازه زمانی یک ساعته جلسه‌ای قرآنی با همان سبک جلسات سنتی قرآن در کاشمر برگزار شده و حاضران به تلاوت آیاتی از قرآن می‌پردازند و پس از آن برخی حافظان قرآن شهرستان محفوظات قرآنی خود را ارائه می‌دهند.

در پایان نیز برنامه‌ «صفحه خوانی» اجرا می‌شود و هر عضو این محفل صفحه‌ای از قرآن را به یاد شهیدان قرائت می‌کند.پس از پایان برنامه‌های قرآنی، مجموعه برنامه‌های فرهنگی از جمله روایتگری دوران دفاع مقدس و بیان سیره شهدای شهرستان کاشمر، پخش فیلم‌های کوتاه، معرفی کتاب و اجرای مسابقات فرهنگی و قرآنی با هدف رشد فرهنگ قرآنی، ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در این محافل انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تذکره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۸:۱۷
0
0
اجرکم عند الله
captcha