برگزاری «مجمع سالانه اتحادیه تشکل‌های قرآنی» غیرقانونی است
کد خبر: 3827520
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

برگزاری «مجمع سالانه اتحادیه تشکل‌های قرآنی» غیرقانونی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ بازرس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ــ فرهنگی قرآن و عترت مدغم کشور گفت: طبق اظهار ثبت شرکت‌های کشور، برگزاری مجمع سالانه اتحادیه تشکل‌های قرآنی امری غیرقانونی است؛ چرا که از سال ۹۲ تاکنون به ثبت نرسیده است.

برگزاری «مجمع سالانه اتحادیه تشکل‌های قرآنی» غیرقانونی است

داود محمودی، بازرس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت مدغم کشور‌ در گفت‌وگو با  ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: طبق اظهار ثبت شرکت‌های کشور، برگزاری مجمع سالانه اتحادیه تشکل‌های قرآنی امری غیرقانونی است؛ چرا که از سال ۹۲ تاکنون به ثبت نرسیده است.

وی اظهار کرد: قریب به 10 سال است که فرایند ادغام مؤسسات قرآنی با اتحادیه تشکل‌های قرآنی در نتیجه تلاش‌های بسیار و مراجعات مکرر و طبق اصرار خود آقایان و پس از برگزاری بیش از 80 جلسه و ساعت‌ها بحث و گفت‌وگو، ازسوی دبیرخانه هیئت رسیدگی مصوب شده است.

محمودی بیان کرد: بعد از تصویب نیز فرایند قانونی ادغام در سال ۹۶ در 31 استان به دستور مستقیم معاون قرآن وعترت وقت وزارت ارشاد، آقای حشمتی و با حضور کمیته بازرسی متشکل از نمایندگان ۳۰ استان شروع شد و در۱۶ شهریور۹۶ مجمع عمومی با حضور ناظر کشوری، آقای عزیزی از سوی تشکل‌های ارشاد شکل گرفت و اعضای هیئت مدیره اتحادیه مدغم استانی انتخاب شدند و نهایتاً اتحادیه مدغم کشوری در خرداد ۹۷ در قم شکل گرفت و اکنون رسماً به ثبت رسیده و شروع به فعالیت کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم‌اکنون 15 نفر از اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان تهران و بیش از 12 استان، در اتحادیه مؤسسات مدغم کشوری حضور دارند، گفت: متأسفانه بعد از تشکیل اتحادیه مدغم، چون برخی از افراد در استان‌های خود رأی نیاورده بودند و منافعشان به خطر افتاده بود، از این رو با ترفندهای گوناگون، مخالفت با این امرمبارک شروع شد، اکنون نیز از قانون تمکین نمی‌کنند و در تلاش برای نادیده گرفتن اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی هستند.

وی در این رابطه افزود: در اواخر خردادماه سال‌ جاری مجمع عمومی اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی کشور با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران مؤسسات سراسر کشور در حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره) برگزار شده و بیانه‌ای نیز در پایان آن قرائت شد و در این مجمع حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، پس از استماع نظرات و گلایه‌مندی مدیران قرآنی، وعده دادند که طی دو هفته مصوبه ادغام مؤسسات قرآنی قطعی شده و به‌طور متقن اعلام می‌شود، در حالی که هنوز متأسفانه بعد از گذشت سه هفته خبری نشده است.

محموی یادآور شد: بعد از برگزاری مجمع عمومی نیز حاضران در مجمع، نشستی تحصن مانند در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برپا کرده و مطالبات خود را بیان کردند؛ بعد از این ماجرا مقرر شد که شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی بیانیه‌ای در این رابطه در 15 تیر ماه صادر کند که هنوز هم خبری از آن نیست.

وی بیان کرد: اکنون شاهد حرکت‌های خلاف قانون و عدم تمکین برخی افراد به مسائل قانونی هستیم؛ چرا که به‌صورت غیرقانونی اقدام به برگزاری مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآنی وزرات ارشاد طی 26 و 27 تیر‌‌ماه در تهران شده است؛ حرف ما این است وقتی ادغام مؤسسات مصوب شده است چه دلیلی دارد که چنین مجمعی برگزار شود؟ برگزاری این مجمع با صرف هزینه‌های بیهوده به معنی ایجاد تشتت آرا در استان‌ها و بر هم زدن اتحادیه مدغم قرآنی است.

محمودی گفت: متأسفانه مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی وزرات ارشاد، حسن محمدی نیز نامه‌ای غیرقانونی به تمامی استانداری‌ها ارسال کرده‌ و در هر استان یک نفر را به‌ عنوان مدیرعامل اتحادیه معرفی کرده‌اند، در حالی که این عمل کاملاً غیرقانونی است؛ چراکه برای انتخاب مدیرعامل باید ابتدا مجمع عمومی شکل گرفته و هیئت مدیره‌های استانی وسپس انتخاب مدیرعامل اتفاق بیفتد که متأسفانه چنین فرایندی شکل نگرفته است. بر این اساس مدیران عاملی که معرفی کرده‌اند جعلی محسوب می‌شوند؛ چرا که فرایند انتخاب چنین نبوده است.

وی با بیان اینکه برخی از اعضای اتحادیه مدغم نیز اعلام کرده‌اند که کنار می‌کشیم تا آنانی که مخالفت می‌کنند به میدان آمده و سکاندار فعالیت‌های قرآنی کشور شوند، البته اگر حقیقتاً نیت خدایی دارند، افزود: اکنون شرایطی حاکم شده که مؤسسات در سردرگمی و رکود به سر می‌برند، از این رو باید اختلافات را کنار گذارده و وحدت رویه داشته باشیم تا بیش از فعالیت‌ها مختل نشوند. امروز بیش از هر زمان دیگری باید در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم و باید فعالیت‌های قرآنی را بسط داده و از بروز اختلافات جلوگیری کنیم.

بازرس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور در خاتمه متذکر شد: می‌خواهیم بدانیم که چه کسی پاسخگوی این بی‌قانونی‌ها و هزینه‌های اتلاف‌شده مؤسسات و مدیران قرآنی کشور است؟ و انتظار داریم مراجعی که خودشان قانون را وضع می‌کنند در اجرای آن هم بدون ملاحظه کاری قاطعیت خود را اعلام کنند؛ لذا هم از نظر اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی کشوری واستانی، برگزاری مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآنی اقدام نامعقولی است و در این رابطه همه باید به قانون تمکین کنند.

وی در خاتمه تأکید کرد: خواستاریم که مؤسسات قرآنی استان آذربایجان‌شرقی مثل همیشه بابصیرت بیشتر و تحقیق اقدام و از حضور در چنین مجامعی پرهیز کنند.

انتهای پیام

captcha