نبود موقوفه قرآنی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3827567
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

نبود موقوفه قرآنی در آذربایجان غربی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: وضعیت موقوفات قرآنی در کل کشور و به‌خصوص استان باید بیشتر و بهتر تشریح شود، ۱۹۵ هزار موقوفه در کل کشور وجود دارد و کمتر از دو درصد مختص نیات قرآنی است و در استان حتی یک درصد از موقوفات، مختص قرآن و مسابقات قرآنی نیست.

نبود موقوفات قرآنی در آذربایجان غربی/قرآن در تخصیص بودجه‌ها مهجور واقع شده است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۲۵ تیر‌ماه، در آئین اختتامیه چهل‌ودومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، اظهار کرد: یکی از شیرین‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین حوزه‌ها در اوقاف و امور خیریه، فعالیت‌های قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی از مرحله شهرستانی به استانی و نهایتاً کشوری و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: قرآن هم به معنای سفره الهی بوده و هر کس که در محضر قرآن زانو بزند و از آیات آن بهره‌مند شود، به هیچ عنوان گمراه نحواهد شد و این نیز به شرط قبول ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است.

جوانبخت با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که در سوریه وهابیت ملعون و تکفیری داعش به دلیل اینکه از اهل بیت دور هستند، به نام قرآن مسلمانان را قتل عام می‌کنند، بیان کرد: هر کس در محضر قرآن با تواضع و خضوع زانو بزند، قطعاً از هدایت الهی بهره‌مند خواهد شد و اینگونه مسابقات زمینه تدبر در آیات بوده و قرائت قرآن بدون تدبر در آیات آن هیچ فایده‌ای ندارد.

وی یادآور شد: وضعیت موقوفات قرآنی در کل کشور و به‌خصوص استان باید بیشتر و بهتر تشریح شود، ۱۹۵ هزار موقوفه در کل کشور وجود دارد و کمتر از دو درصد مختص نیات قرآنی است و در استان حتی یک درصد از موقوفات، مختص قرآن و مسابقات قرآنی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: متاسفانه قرآن در مهجوریت تخصیص بودجه‌ها قرار دارد و امسال با کاهش ۷۰ درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی در کشور مواجه بودیم و با اعتراض فعالان قرآنی کشور بودجه امسال به ۱۰۰ میلیارد افزایش یافت که باید دید از این بودجه، چه میزان اختصاص خواهد یافت.

وی در رابطه با حمایت از حافظان و قاریان دارای رتبه‌های بین‌المللی در کشور و استان گفت: هرکس که قرآن در دل او حفظ شده، باید به او اعتماد شود و گزینه اول انتخاب مسئولان باید حافظان کل قرآن باشد و از نام‌آوران و نخبگان قرآنی باید در ادارات و سازمان‌ها استفاده شود.

جوانبخت با بیان اینکه ۲۹۱ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند، افزود: متسابقان در ۸ رشته به رقابت پرداختند و نفرات برتر مهرماه در مسابقات کشوری به میزبانی اصفهان حضور خواهند یافت.
انتهای پیام

captcha