مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه عربستان
کد خبر: 3827682
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه عربستان

گروه بین‌الملل - مجلس نمایندگان آمریکا با هدف تنبیه عربستان به خاطر قتل جمال خاشقچی و نقض حقوق بشر دو لایحه را به تصویب رساند.

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه عربستانبه گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که عربستان سعودی را به خاطر بازداشت و آزار و اذیت فعالان حقوق بشری زن، که به محدودیت‌های کنونی و قدیمی برای رانندگی زنان و مسافرت آنها بدون حضور یک مرد اعتراض داشتند، محکوم کرد. همچنین این مجلس لایحه‌ای را درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، با ۴۰۵ رأی موافق به تصویب رساند که براساس آن مدیر اطلاعات ملی آمریکا موظف شد عاملان این قتل را شناسایی و صدور روادید برای آنها را رد یا ملغی کند.

این لایحه از سوی «تام مالینووفسکی»، نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا، ارائه شده بود و براساس آن نباید برای مقام‌های سعودی دخیل در کشتار خاشقجی روادید صادر شود. این تلاش‌ها ادامه راه باب کورکر، سناتور سابق جمهوری‌خواه و سناتورها رابرت منندز، لیندسی گراهام و پاتریک لهی برای به جریان انداختن «قانون جهانی مگنیتسکی» و مجبور ساختن دونالد ترامپ برای اعلام اسامی و تحریم‌ مقام‌هایی است که در قتل خاشقجی دست داشتند. با وجود اینکه ترامپ به لحاظ قانونی ملزم بود تا ظرف ۱۲۰ روز گزارشی ارائه کند، اما پاسخی نداده است.

همچنین از «مایک پومپئو»، وزیر خارجه این کشور، خواسته شده تا گزارشی را درباره میزان نقش نیروهای امنیتی و نظامی عربستان در نقض حقوق بشر تهیه کند.
 
رأی مجلس نمایندگان برای اجرا، نیازمند تصویب در مجلس سنای این کشور است.
 
انتهای پیام
captcha