مطالعه؛ عامل رهایی انسان از استعمار و استبداد
کد خبر: 3828711
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

مطالعه؛ عامل رهایی انسان از استعمار و استبداد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه قرآن به اهمیت کتابخوانی اشاره و تأکید فراوان کرده است، گفت: خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم فرموده است که کتاب و مطالعه، مردم را از تاریکی به سمت روشنایی سوق داده و موجب آگاهی‌بخشی و رهایی انسان از استعمار و استبداد می‌شود.

مطالعه؛ عامل رهایی انسان از استعمار و استبداد/فرهنگ مطالعه از طریق کودکان به خانواده منتقل شود

حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به نقش مؤثر مطالعه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: فرهنگ مطالعه را از طریق کودکان می‌توان به خانواده تزریق کرد.

وی ادامه داد: همیشه تصور این است که مطالعه صرفاً برای آگاهی است، ولی علاوه بر آگاهی، هر نوع پیشرفتی در زمینه‌های مختلف وابسته به مطالعه می‌تواند نقش داشته باشد.

خدایاری با اشاره به اینکه اگر زمان مطالعه کاهش پیدا کند، بدون تردید شاهد توسعه‌ در بخش‌های مختلف جامعه نخواهیم بود، افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود تا والدین با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آشنا شوند و پیوندی عمیق بین آن‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در آذربایجان غربی درحال برگزاری است، تصریح کرد: می‌توان از طریق آموزش و ترغیب کودکان به کتابخوانی، پدران و مادران را نیز با کتابخوانی و مطالعه پیوند داد و می‌توان کودکان را به‌عنوان پلی ارتباطی میان پدران و مادران و کتابخوانی ایجاد کرد تا بدین‌وسیله والدین نیز با مطالعه انس پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه سن کودکان ١١ تا ١٩ سال مهترین مقاطع سنی است، بیان کرد: کودکان را در این لحظه به‌خوبی می‌توان هم آموزش داد و هم مهارت‌های آن‌ها را برانگیخت و زمینه رشد و شکوفایی آنان را فراهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه قرآن نیز به اهمیت کتابخوانی اشاره و تأکید فراوان کرده است، یادآور شد: خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم فرموده است که کتاب و مطالعه، مردم را از تاریکی به سمت روشنایی سوق داده و موجب آگاهی‌بخشی و رهایی انسان از استعمار و استبداد می‌شود.

خدایاری با اشاره به اینکه از ١٧ شهرستان استان، تنها از ٧ شهرستان طرح برای جام باشگاه‌های کتابخوانی آمده است، گفت: ضروری است که مطالعه و توجه به کتاب در اولویت برنامه‌های روزانه قرار گیرد و مطالعه، پیوندهای اجتماعی جامعه را مستحکم کرده و به رشد و تعالی کمک فراوانی می‌کند.

انتهای پیام

captcha