۶۰۳۴ رقبه در خراسان‌شمالی سند ندارند
کد خبر: 3828723
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

۶۰۳۴ رقبه در خراسان‌شمالی سند ندارند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: شش هزار و ۳۴ رقبه در استان در قالب ۵۲ درصد فاقد سند هستند.

6034 رقبه در خراسان‌شمالی سند ندارند

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌‍شمالی، اظهار کرد: با توجه به اینکه شش هزارو 34 رقبه در استان فاقد سند هستند این درحالیست که امکان اخذ سند برای همه این موقوفات به دلایل مختلف نظیر خرد شدن اراضی و یا اینکه موقوفه یک درخت میوه است وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگر دلایلنظور اخذ سند برای رقبات در نظر بگیریم پس از احصاء قطعا شاخص رقباتی ک مطرح شده را به مه دارای سند هستند به 70 درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به وجود 11 هزار و 459 رقبه درسطح استان، افزود: برای پنج هزار و 425 رقبه نیزپس از طی مراحل اداری سند اخذ شده است.

آسوده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برای 31 رقبه در استان سند گرفته‌ایم، عنوان کرد: این آمار در طول یک سال گذشته 425 رقبه است.

آسوده با اشاره به اینکه اسناد مالکیت نشانگر هویت تصدیق و تثبیت شده موقوفات و بقاع است افزود: اخذ اسناد مالکیت دست موقوفه خواران را از تصاحب این صدقه جاریه کوتاه می‌کند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی با بیان اینکه ارائه سند مالکیت موقوفات و تثبیت آن برای آینده بهترین خدمت به نیت واقف است گفت: وظیفه اوقاف در احیاء و تثبیت موقوفات سنگین است.
انتهای پیام

captcha