مرحله نخست مسابقات «قرآن و عترت رسانه ملی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3828775
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

مرحله نخست مسابقات «قرآن و عترت رسانه ملی» برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر برگزاری «شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی» صداوسیمای مرکز قزوین از برگزاری مرحله اول این دوره از مسابقات با عنوان «جشنواره تابستانی کودکان و نوجوانان» خبر داد.

مرحله نخست مسابقات «قرآن و عترت رسانه ملی» برگزار می‌شود

حسن اکبری، دبیر برگزاری «شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی» صداوسیمای مرکز قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: در راستای تعمیق مسیر تربیتی کودکان و ظرفیت بی‌انتهای قرآن در تربیت فرزندان و ایجاد ارتباط و انس هر چه بیشتر ایشان با قرآن کریم بخش مستقلی در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی، با عنوان «جشنواره تابستانی ویژه کودکان و نوجوانان» در تابستان 1398 برگزار می‌شود.

وی افزود: گروه‌های مختلف آقایان، بانوان، نوجوانان و خردسالان رسانه ملی در بخش‌های شفاهی و کتبی این مسابقات شرکت کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ، روان‌خوانی و بخش کتبی تفسیر قرآن کریم و آموزش‌های عمومی اشاره کرد.

اکبری اضافه کرد: دبیرخانه قرآن و عترت صداوسیمای مرکز قزوین برای همه بخش‌های این دوره از مسابقات کمیته‌ای تشکیل داده است که با توجه به جدول زمان‌بندی این جلسات به‌ مرور برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری «شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی» صداوسیمای مرکز قزوین بیان کرد: بعد از اتمام جشنواره کودکان و نوجوانان در تاریخ‌های 8 و 9 مردادماه، بخش اصلی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی در تاریخ آبان‌ماه همراه با برگزاری بخشی تحت عنوان «جشنواره علمی، فرهنگی و هنری» بین کارکنان شاغل، بازنشسته و خانواده‌های ایشان برگزار خواهد شد.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رسالت فرهنگ‌سازی و محتوا‌بخشی به برنامه‌ها بر دوش کارکنان رسانه ملی است و به جهت اهمیت عمق‌بخشی و معرفت‌افزایی بیش‌ازپیش کارکنان و خانواده‌های ایشان با مفاهیم قرآنی و فرهنگ ائمه معصومین، صداوسیما خصوصاً مراکز استانی و مرکز قزوین اقدام به برگزاری این مسابقات کرده است.

انتهای پیام

captcha