ثبت و ضبط موقوفات امکان سوء‌استفاده از اموال را حذف می‌کند
کد خبر: 3828838
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

ثبت و ضبط موقوفات امکان سوء‌استفاده از اموال را حذف می‌کند

گروه اجتماعی ــ معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه واقفان باید اموال وقف را به سندیت برسانند، افزود: اگر موقوفات ثبت و ضبط شود، امکان سوء‌استفاده از این اموال را حذف می‌کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز، 30 تیرماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار کرد: استان کردستان پنج هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرد و این امر موجب شده تا فتنه بزرگی که دشمنان اسلام و انقلاب ایجاد کرده بودند، خاموش شود.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری شهدای انصار و مهاجر در استان کردستان بیان کرد: همین رشادت‌ها و ایثارها باعث شد که اسلام زنده بماند و روز به روز بیشتر رشد کند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه در وصف کردستان باید از بیانات رهبر معظم انقلاب بهره گرفت، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد کردستان فرمودند: «کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ، مجاهدت‌های خاموش، سرزمین وفاو وفاداری است».

وی با تأکید بر اینکه ارائه خدمت باید صادقانه و بدون منت باشد، بیان کرد: هر کسی در این خطه توفیق خدمت را پیدا کرده، شیفته اخلاق و رفتار مردم این سرزمین شده‌ است.

معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه با رهبری بی‌بدیل جهان اسلام مقام معظم رهبری، این استقامت و پایداری در مقابل مستبدان عالم همچنان ادامه دارد، بیان کرد: دشمن این تصور غلط را داشت که می‌تواند از تنگه هرمز همچون جبل‌الطارق استفاده خود را ببرد اما با هوشیاری کشتیرانان داخلی، نفتکش انگلیسی مطابق با قوانین در تنگه هرمز توقیف شد.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد بیان کرد: نهادهایی که در نظام اسلامی مستقر و مشغول خدمت شده‌اند باید براساس رسالت خود عمل کنند تا مردم شیرینی و حلاوت خدمت مسئولان را بچشند.

وجود 34 کتاب مذهب فقه شافعی

وی تعداد کتاب‌هایی که علما و اندیشمندان در خصوص مذاهب به رشته تحریر درآورده‌اند را ۱۹۵ عنوان دانست و بیان کرد: سهم مذهب امام شافعی از این مهم ۳۴ عنوان بوده که بیشترین منبع از بین منابع را دارد.

معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: وجود این پشتوانه علمی از مذهب امام شافعی می‌طلبد تا علما تلاش کنند که شرایطی برای در دسترس قرار دادن کتاب‌های مذهبی برای مردم را فراهم کنند.

وی اعلام کرد: همه علما موظفند برای توسعه و گسترش وقف مردم را به این مهم دعوت کنند چرا که توسعه وقف به عنوان یک سیاست در اوقاف کشور اتخاذ شده است‌.

وقف؛ مایه حیات جامعه

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه وقف مایه حیات جامعه است، بیان کرد: علم تولید شده برای دیگران، صدقه جاریه وقف و اولاد صالح با مردن ما از بین نمی‌رود و خیرات و مبرات آن بعد از مرگ هم به ما می‌رسد.

وی بیان کرد: وقف، خطابه، کمک به ایتام و مستمندان اموری است که عواقب آن به فرد باز می‌گردد و در این راستا موقوفات باید نقش اجتماعی خود را نشان دهند.

معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: واقفان باید اموال وقف را به سندیت برسانند چراکه اگر موقوفات ثبت و ضبط شود، امکان سوء‌استفاده از این اموال را حذف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم نیازمند شنیدن احادیث نبوی و مبانی دینی هستند، بیان کرد: کردستان استان فرهنگی کشور و دارای اصیل‌ترین ایرانی‌ها است و باید دامنه گسترش وقف در این استان افزایش یابد تا بخشی از آسیب‌های اجتماعی را از طریق وقف برطرف کنند.

مردم آثار وقف را ملاحظه کنند

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به سیاست دیگر سازمان در خصوص وقف اعلام کرد: مردم باید آثار وقف را ملاحظه کنند تا بتوانند به امور خیریه اعتماد داشته باشند چرا که اینکه دشمن به دنبال بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به اوقاف هستند و در این راستا پنج کانال تلویزیونی ماهواره‌ای را علیه وقف راه‌اندازی کرده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: توقع می‌رود مردم کردستان با رهنمودهای نماینده ولی فقیه و سایر علما گام‌های بلندی در راستای گسترش فرهنگ وقف بردارند و از ظرفیت‌های این استان فرهنگی در این زمینه استفاده کنند.
انتهای پیام

captcha