برگزاری نمایشنامه‌خوانی «دَمام» در همدان
کد خبر: 3828904
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

برگزاری نمایشنامه‌خوانی «دَمام» در همدان

گروه فرهنگی ـ نخستین جلسه نمایشنامه‌خوانی نمایشنامه «دَمام» با موضوع سوگواری محرم و روایت بچه‌های یک هیئت مذهبی، به همت واحد نمایش حوزه هنری استان همدان، امروز 30 تیرماه در کانون اسلامی خواهران برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشنامه خوانی «دَمام» در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، محمدرضا بابا خانیان سرپرست واحد نمایش حوزه هنری همدان، اجرای برنامه نمایشنامه خوانی دَمام را با همکاری کانون اسلامی خواهران اعلام کرد و گفت: نمایشنامه ی «دمام» نمایشنامه ای مذهبی است که داستان آن درباره ی سوگواری محرم است و بچه های تکیه ای شب قبل از محرم متوجه می شوند که دمام هایشان(نوعی ساز کوبه ای) پاره شده است و داستان از این جا آغاز می‌شود...
باباخانیان نمایشنامه خوانی را فرصت مناسبی برای نقش خوانان دانست و افزود: هنرجویان تازه‌وارد به حوزه نمایش، با نمایشنامه خوانی می‌توانند خود را سنجیده و شناختی از روند یک نقش و بازی به دست آورند و به‌تدریج پا به فضای حرفه‌ای بگذارند.
وی نمایشنامه خوانی را یکی از شیوه‌های کشف استعدادهای برتر در حوزه بازیگری و ارتقا سطح کیفی و کمی نمایش‌های صحنه‌ای عنوان کرد و گفت: در نمایشنامه خوانی وقتی ذهن بازیگر معطوف به حفظ کردن متن و تمرکز بر آن نیست، زمان بیشتری می‌تواند صرف بسط و گسترش شخصیت و درون‌مایه نمایشنامه داشته باشد که این امر برای بازیگران جدید بسیار مفید است.
بابا خانیان برنامه نمایشنامه خوانی را از برنامه‌های مستمر واحد نمایش حوزه هنری همدان اعلام کرد و افزود: با برگزاری جلسات نمایشنامه خوانی فارغ از دورهمی و خواندن متن نمایشی، سعی داریم با انتخاب متونی مناسب و گروه‌هایی منتخب، کیفیت کار را ملاک قرار داده و اجازه ندهیم کمیت باعث کاسته شدن کیفیت اجراها شود.
انتهای پیام

captcha