پیش‌بینی اعزام سه‌هزار زائر استان مرکزی به عتبات در ایام اربعین
کد خبر: 3829083
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

پیش‌بینی اعزام سه‌هزار زائر استان مرکزی به عتبات در ایام اربعین

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد اربعین استان مرکزی از پیش‌بینی اعزام ۳۰۰۰ زائر استان مرکزی به عتبات عالیات در ایام اربعین سال جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی به نقل از ایسنا محسن امیدی، دبیر ستاد اربعین استان مرکزی، صبح امروز، 31 تیرماه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: استان مرکزی به عنوان استان معین مهران و استانی که در مسیر زائران قرار دارد در خدمت‌رسانی به زائران همیشه پیش‌قدم بوده و خدمات لازم را ارائه داده است.

وی با بیان اینکه امسال صدور ویزا برای زائران حذف شده است، اضافه کرد: با توجه به حذف ویزا امسال پیش‌بینی می‌شود حدود 3 هزار زائر از استان و 3 تا 3.5 میلیون زائر از کشور عازم عتبات عالیات شوند.

آماده باش 250 دستگاه اتوبوس برای زائران عتبات عالیات

به گزارش ایکنا، علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: سال گذشته از 25 مهر تا 13 آبان بیش از 16 هزار زائر توسط 527 اتوبوس به عتبات عالیات اعزام شده‌اند، همچنین 736 دستگاه اتوبوس یک سر خالی ارسال شده که آمار دقیقی از زائرانی که برگشته‌اند وجود ندارد. امسال نیز 250 اتوبوس پیش‌بینی شده و به صورت آماده باش هستند که با توجه به آزاد شدن ویزا برای زائران آماده‌باش برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: در حوزه سوخت نیز با توجه به طرح پیمایش سوخت کشور با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هماهنگی لازم صورت گرفته است.

ثبت‌نام تنها 3 موکب در استان مرکزی

به گزارش ایکنا، مجتبی حسین‌آبادی مسئول امور شهرستان‌ها در ستاد اربعین استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه از دهم اردیبهشت ماه ثبت‌نام موکب‌ها در سامانه مربوطه انجام شده و تاکنون سه موکب از استان ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: تا به امروز در مجموع 25 موکب در سامانه با ظرفیت اسکان 34 هزار و 400 نفر در روز و 140 هزار وعده غذا اعلام آمادگی کرده و ثبت در سامانه شده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به فرصت باقی‌مانده 10 موکب دیگر اعلام آمادگی کنند، اما در داخل استان نسبت به سال گذشته استقبال چندانی صورت نگرفته و از 15 موکب سال گذشته تنها 3 موکب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: متولی موکب برای شهر مهران وجود ندارد و آن‌گونه که شایسته است نمی‌توان ارائه خدمت کرد در نتیجه نیاز است پشتیبانی لازم در این راستا صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha