مداحان آموزش‌ندیده؛ عامل گسترش خرافات در هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3829365
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

مداحان آموزش‌ندیده؛ عامل گسترش خرافات در هیئت‌های مذهبی

گروه اجتماعی ــ دبیر شورای هیئت‌های مذهبی ارومیه با بیان اینکه مداحان باید از نظر آموزشی در سطح مورد قبولی قرار داشته باشند، گفت: مداحان آموزش‌ندیده موجب آسیب‌های جدی در هیئت‌های مذهبی شده و ایجاد بدعت‌ها و خرافات را به‌دنبال خواهند داشت.

مداحان آموزش‌ندیده موجب گسترش خرافات در هیئات مذهبی می‌شوند

بهروز علیزاده، دبیر شورای هیئت‌های مذهبی ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه مداحان آموزش‌ندیده موجب گسترش خرافات در هیئت‌های مذهبی می‌شوند، اظهار کرد: مداحان هیئت‌ها مذهبی باید از نظر آموزشی در سطح موردقبولی قرار داشته باشند.

وی ادامه داد: مداحان اهل بیت اگر آموزش‌ها و دوره‌های لازم را نگذرانند، موجب آسیب‌های جدی در هیئت‌های مذهبی شده و ایجاد بدعت‌ها و خرافه‌ها را به‌دنبال خواهند داشت.

علیزاده در ادامه بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و معلمان قرآن در هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از ۲۷۰۰ معلم قرآن تربیت‌یافته در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که باید از ظرفیت این اساتید و معلمان در هیئات مذهبی بهره‌مند شد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز در هیئت‌های مذهبی، آموزش قرآن به‌صورت کلاسیک و صحیح صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: معلم قرآنی که در یک هیئت مذهبی حضور می‌یابد، باید از نظر آموزش مفاهیم در سطح بسیار عالی قرار داشته باشد. 

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی ارومیه با بیان اینکه ساماندهی روحانیان در هیئات مذهبی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: ساماندهی روحانیان نیز در جهت بصیرت‌افزایی و انتقال هرچه‌بهتر پیام‌های اهل بیت عصمت و طهارت، نقش بسزایی داشته و روحانیان حاضر در هیئات مذهبی باید کاملاً نسبت به مفاهیم قرآنی عالم و آگاه باشند. 
انتهای پیام

captcha