لزوم استراحت 3 روزه زوار برای ایام تشریق
کد خبر: 3829970
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
فقیهی مطرح کرد؛

لزوم استراحت 3 روزه زوار برای ایام تشریق

گروه سلامت ــ رئیس عملیات بهداشت و درمان حج 98، با اشاره به ارائه بیش از 54 هزار خدمت پزشکی به زوار حج، گفت: تقریبا تمامی زائران در سلامت کامل هستند و باید از سه روز قبل از ایام تشریق حتما استراحت کافی داشته باشند.

سلامت کامل حجاج / ارائه بیش از 54 هزار خدمت پزشکیمحمودرضا فقیهی، رئیس عملیات بهداشت و درمان حج 98، که در حال حاضر در مدینه منوره حضور دارد، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه تقریبا زائران حج امسال به لحاظ عمومی در سلامت کامل هستند، اظهار کرد: طبق روال عادی تعدادی از زوار به درمانگاه‌ها مراجعه و از خدمات پزشکی استفاده می‌کنند، تا امروز بیش از 54 هزار خدمت پزشکی به زوار ارائه شده و تعدادی از افراد در بخش‌های اورژانس و داخلی درمانگاه‌ها بستری هستند که حال آنها رضایت بخش است و مشکلی ندارند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت بیان کرد: مجموع تعداد تمام زواری که در بیمارستان مرکز پزشکی حج بستری هستند 25 نفر بوده و وضعیت آنان نیز کاملا رضایت‌ بخش است. خدمات درمانی به آنان ارائه شده و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به درپیش بودن ایام تشریق گفت: هر یک از زائران بر توان خود اشراف دارند و باید به لحاظ فیزیکی خود را برای انجام اعمال آماده کنند. زوار باید انرژی خود را تقسیم کرده و از سه روز قبل از ایام تشریق حتما استراحت کافی داشته باشند و از خروج در ساعات گرم روز خود داری کنند.

فقیهی ادامه داد: افراد دارای بیماری‌های پرخطر مانند بیماران قلبی یا کسانی که سابقه چنین بیماری هایی دارند، زواری که دچار نارسایی کلیه یا کراتینیل 1.2 هستند و افراد دارای بیماری تنفسی و سالمندان بالای 70 سال فقط به واجبات پرداخته و انرژی خود را صرف مستحبات نکنند.

وی تأکید کرد: افراد بیمار قبل از شروع اعمال و عمره تمتع با پزشکان کاروان‌ها یا مرکز پزشکی حج در تماس باشند و از آنها مشورت لازم را بگیرند و حتما ویزیت کلی شوند؛ همچنین پس از طواف و سعی صفا و مروه نیز حتما سلامتی آنها باید چک شود.

فقیهی یادآور شد: براساس دستورالعملی که به پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت داده شده، وضعیت بیماران پر خطر به صورت مرتب باید کنترل و پایش شود.

  انتهای پیام

captcha