عزم جدی شرکت‌های مهم کشور برای سرمایه‌گذاری در ایلام
کد خبر: 3830650
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷

عزم جدی شرکت‌های مهم کشور برای سرمایه‌گذاری در ایلام

گروه اجتماعی ــ استاندار ایلام گفت: شرکت‌های مهم کشور در حوزه صنعت استان ایلام سرمایه‌گذاری می‌کنند.

عزم جدی شرکت‌های مهم کشور برای سرمایه گذاری در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، امروز ششم مرداد در راستای پیگیری مصوبات نشست هیئت بلند پایه اقتصادی کشور به استان ایلام در یک نشست سه جانبه با حضور وزیر صمت و رئیس دیوان محاسبات کشور حضور یافت.
در این نشست که رئیس صندوق توسعه ملی، مدیران شرکت های ایدرو و امیدرو، معاون امور اقتصادی استاندار و مدیرکل صمت استان حضور داشتند، استاندار ایلام از ظرفیت های استان برای سرمایه گذاری گفت و تصریح نمود؛ استان ایلام در حوزه های مختلف ازجمله صنعت پتانسیل بالایی برای ایجاد سرمایه گذاری برخوردار است.
وی با تاکید بر این موضوع که مجموعه تلاش دولت در استان ایلام بر ایجاد تسهیل در راه سرمایه گذاری متمرکز شده است، اضافه کرد:حذف بروکراسی اداری بر سر راه سرمایه گذاری، ایجاد مشوق های لازم برای سرمایه گذاری در استان، معافیت های مالیاتی در مناطق مرزی استان و نزدیکی به بازار مصرف کشور عراق از جمله جاذبه های سرمایه گذاری در استان برای سرمایه گذاران بشمار می رود.
استاندار ایلام در ادامه با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق که امروز بعنوان امن ترین مرز کشور از آن نام می برند، تاکید کرد: امروز عراق مهمترین کشور در زمینه واردات کالاهای ایرانی است که این موضوع بر اهمیت صادرات در استان ایلام می افزاید.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که اجرایی شدن مصوبات سفر هیئت بلندپایه اقتصادی در تیرماه به استان ایلام بتواند نقطه عطفی در تاریخ توسعه استان باشد، افزود؛ در این سفر تصمیمات مهمی در جهت سرمایه گذاری و رفع موانع پیش روی توسعه استان گرفته شد که امروز برای به سرانجام رساندن این مصوبات دیدارهایی را با مسئولان ذی ربط در مرکز کشور خواهیم داشت.
در پایان این نشست تفاهم نامه هایی مابین استانداری ایلام، وزیر صنعت معدن و تجارت، دیوان محاسبات کشور و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در راستای ایجاد سرمایه گذاری در استان ایلام به امضا رسید.
انتهای پیام
captcha