هشدار در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش وام‌های کم‌بهره
کد خبر: 3830779
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

هشدار در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش وام‌های کم‌بهره

گروه اجتماعی ــ رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش وام‌های کم‌بهره هشدار داد.

مراقب تبلیغ آگهی‌های جعلی وام‌های کم‌بهره باشید
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از کانال اطلاع‌رسانی پلیس، علی جمالی، رئیس پلیس فتا استان ایلام امروز، هفتم مردادماه اظهار کرد: در بررسی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا مشاهده می‌شود افراد کلاهبردار با انتشار آگهی‌های جعلی واگذاری وام بدون بهره و یا تسهیلات بانکی با سود کم به کلاهبرداری از هموطنان می‌پردازند.
 
وی افزود: کلاهبرداران در این روش با درج آگهی جعلی تحت عنوان گرفتن وام آسان در کمترین زمان ممکن با سود تسهیلات و بهره پایین بانکی در فضای مجازی که در ازای اعطای وام به افراد، درخواست مبالغ مختلفی جهت حق‌الزحمه و فراهم کردن وام مطالبه می‌شود که پس از پرداخت این مبلغ، فرد کلاهبردار پاسخگو تماس‌های شهروندان نبوده و آگهی خود را حذف می‌کند.
 
این مقام مسئول با اشاره به کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های جعلی در فضای مجازی توصیه کرد: شهروندانی که قصد خریدهای اینترنتی را دارند ابتدا از هویت فروشنده اطمینان پیدا کرده و با اعتماد بی‌جا به هر فردی زمینه ارتکاب جرم را فراهم نکنند.
 
رئیس پلیس فتا ایلام همچنین عنوان کرد: شهروندان عزیز در هنگام انجام هرگونه معامله‌ای در فضای مجازی مسائل امنیتی را رعایت کرده و پیش از پرداخت وجه از صحت و سقم خدمات اطمینان حاصل کنند.
 
جمالی با هشدار به کلاهبرداران در فضای مجازی گفت: پلیس فتا برابر قانون با چنین افرادی برخورد می‌کند و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه جرم رایانه‌ای موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.
 
انتهای پیام
captcha