طلبگی تنها درس خواندن و استخدام شدن نیست
کد خبر: 3830921
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

طلبگی تنها درس خواندن و استخدام شدن نیست

گروه فرهنگی ـ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: طلبگی تنها درس خواندن و استخدام شدن در اداره‌ای نیست، بلکه همیشه باید به یاد داشته باشید و به خود ببالید که طلبگی یعنی قدم گذاشتن در جای پای انبیاء.

طلبگی تنها درس خواندن و استخدام شدن نیستبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از حوزه، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان در آیین میثاق طلبگی، ضمن خوش آمد گویی به داوطلبان جدید الورود حوزه علمیه استان همدان، گفت: مسئله آمدن به حوزه های علمیه یک توفیق الهی است و هر کسی این توفیق را پیدا نمی کند.
مدیر حوزه علمیه همدان ادامه داد: طلبگی یک برکت عظیم در زندگی است، اما برکتی که طلبه های حافظ قرآن دارند دو برابر است، و لذا چقدر خوب است در طول دوران تحصیل خود به علوم قرآنی و خصوصا حفظ قرآن توجه ویژه ای داشته باشید.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به طلاب جدید، اظهار کرد: طلبگی تنها درس خواندن و استخدام شدن در اداره ای نیست، بلکه همیشه باید به یاد داشته باشید و به خود ببالید که طلبگی یعنی قدم گذاشتن در جای پای انبیاء.
آیت الله موسوی اصفهانی، لازمه حضور در حوزه را استقامت در برابر سختی ها دانست و گفت: در این راه از مشکلان نترسید، چرا که اگر استقامت کردید خداوند یاور شما خواهد بود مثال آن هم حضرت امام خمینی (ره) است که به خاطر آن که به سلطنت پهلوی نه گفت ۱۵ سال ایشان را تبعید کردند، اما ذره ای از استقامت امام(ره) کم نشد.
وی با بیان این که امام و رهبر معظم انقلاب در همین حوزه ها تربیت شده اند، یادآور شد: این که امروز می بینیم کشوری که خود قدرتمند ترین ارتش دنیا را دارد، در مقابل سپاه اسلام ذلیل شدهف به این دلیل است که سپاه، فرمانده طلبه ای دارد که همه دنیا را متحول ساخته است.
مدیر حوزه علمیه استان همدان خاطر نشان کرد: همه ما خدمتگزار طلابی هستیم که دارای سه شاخصه تقوا، تحصیل در حد اعلا و اطاعت از رهبری باشند.
وی با بیان این که بنده افتخار می کنم که همه عمرم را در حوزه گذرانده ام، اظهار داشت: به قدری برای من این موضوع نعمت بزرگی است که اگر شبانه روز هم شکر کنم،‌ شکر نعمت یک روز طلبگی را به جا نیاورده ام.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: نصحیت من به شما عزیزان این است که بصیرت و شناخت خود را با مشورت با بزرگان افرایش دهید و برای موفقیت در این راه با تمام وجود تلاش کنید.
انتهای پیام

captcha