رایزنی هند با عربستان برای بهره‌مندی از تسهیلات حج
کد خبر: 3831320
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

رایزنی هند با عربستان برای بهره‌مندی از تسهیلات حج

گروه بین‌الملل ــ دولت عربستان به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به حجاج طرحی را با عنوان «ابتکار عمل مکه» راه‌اندازی کرده است که به منظور بهره‌مندی زائران هندی از آن در سال آینده، مقامات دو کشور با هم رایزنی می‌کنند.

رایزنی هند با عربستان برای بهره‌مندی از تسهیلات حجبه گزارش ایکنا از هند؛ سعود بن محمد الساطی، سفیر عربستان در دهلی‌نو، پایتخت هند با اعلام این خبر گفت: امیدواریم زائران هندوستانی نیز بتوانند در سال آینده از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی افزود: این طرح در پاکستان، بنگلادش، اندونزی و تونس با موفقیت اجرا شده است و 225 هزار نفر از افرادی که عازم حج هستند در سال جاری از این طرح بهره می‌برند.

الساطی ادامه داد: برای اجرای این طرح در هندوستان و بهره‌مندی زائران حج این کشور از تسهیلات با مسئولان دهلی‌نو در حال رایزنی هستیم.

وی درباره این برنامه توضیح داد که طبق این طرح،‌ برای افرادی که عازم سفر حج هستند در فرودگاه‌های کشورهای مبدأ ویزای الکترونیکی صادر می‌شود و قبل از واردشدن آنها به مکه همه آنچه که باید آماده شود، فراهم می‌شود و در فرودگاه‌های جده و مدینه بدون هیچ مشکلی به محل اقامت خود منتقل می‌شوند.

الساطی همچنین گفت: براساس این طرح، شناسایی، شمارش و همه مراحل قانونی مسافرت به مکه در کشور مبدأ انجام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha