تزکیه نفس، انسان را به قرب الهی می‌رساند
کد خبر: 3831392
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

تزکیه نفس، انسان را به قرب الهی می‌رساند

گروه فرهنگی‌ ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک گفت: تزکیه نفس یکی از عواملی است که انسان را به قرب الهی می‌رساند و راه بندگی را هموار می‌کند و تنها راه رسیدن به قرب الهی «خدا‌پرستی» و «درک عظمت پروردگار» است.

به گزارش ایکنا ازهرمزگان، حجت‌الاسلام جعفری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک‌ امروز چهارشنبه، ۹ مرداد‌ماه با اشاره به فضائل حضرت علی(ع) با بیان اینکه صبر در مقابل مشکلات و ناملایمات کلید پیروزی در هر زمینه‌ای است، اظهار کرد: حضرت علی‌(ع) اسوه صبر و استقامت در برابر ناملایمات است.

وی افزود: امام علی‌(ع) عابدترین مردم و عباد بود و عبادت هیچ کس به عبادت آن حضرت نمی‌رسید، روزه‌دار شب زنده‌دار بودند و جای سجده بر رخسار آن بزرگوار پیدا بود؛ عدالت و شهامت آن وجود مبارک زبان‌زد عام و خواص بوده و هست زیرا فضایل اخلاقی این امام والامقام به حدی است که  نمی‌توان آن‌ها را برشمرد.

جعفری افزود: دین مبین اسلام ارائه الگوی تربیتی را بزرگترین وسیله رشد و تعالی جامعه دانسته به همین دلیل حضرت را به‌عنوان یک نمونه عینی و عملی برای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت معرفی می‌کند که حضرت علی‌رغم  الگوبودن «اسوه» هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک با اشاره به سخنان حکیمانه حضرت علی‌(ع) که در روایات آمده است، افزود: تزکیه نفس یکی از عواملی است که انسان را به قرب الهی می‌رساند و راه بندگی را هموار می‌کند و تنها راه رسیدن به قرب الهی «خدا‌پرستی» و «درک عظمت پروردگار» است.

این مقام مسئول در پایان گفت: انسان متحیر می‌ماند زمانی که می‌خواهد ازامیرالمومنین علی(ع) صحبت کند باید معرفتش را نسبت به این امام بزرگوار افزایش دهد زیرا هر چقدر معرفت ما نسبت به این وجود مبارک بیشتر شود نحوه عبادت‌های ما نیز تغییر می‌کند و اخلاق، بصیرت و آگاهی ما نسبت به جامعه بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

captcha