پتانسیل‌های مروست در جشنواره‌ای ملی معرفی می‌شود
کد خبر: 3832126
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

پتانسیل‌های مروست در جشنواره‌ای ملی معرفی می‌شود

گروه اجتماعی ــ دبیر جشنواره ملی فرهنگی و هنری روز مروست از برگزاری این جشنواره با هدف احیای جغرافیای فرهنگ و هنر و خودباوری فرهنگی و رونق صنعت گردشگری در منطقه مروست خبر داد.

پتانسیل‌های مروست در جشنواره‌ای ملی معرفی می‌شودحجت فلاحتی، دبیر جشنواره ملی فرهنگی و هنری روز مروست در گفت‌وگو با ایکنا یزد از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری روز مروست طبق مصوبه شورای اسلامی این شهر خبر داد و اظهار کرد: این رویداد در آخرین پنج شنبه مردادماه هر سال برگزار و در سال جاری نیز با عنوان جشنواره ملی فرهنگی هنری روز مروست برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی فرهنگی و هنری روز مروست با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش برگزار می‌شود افزود: بخش اول آن جشنواره غذاهای محلی و صنایع دستی که به میزبانی دهستان ترکان و هرابرجان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ارشاد اسلامی مروست با اشاره به بخش دوم این جشنواره گفت: رویداد نغمه‌ها و آواهای محلی و عشایری دومین بخش این جشنواره است و همچنین برگزاری جشن روز پایان بخش جشنواره ملی فرهنگی هنری روز مروست خواهد بود.

فلاحتی رونمایی از 17عنوان کتاب، رونمایی از سه ثبت ملی بافت‌های قدیم شهر مروست و همچنین رونمایی از تمبر یادبود و کتاب مروست را از از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت:  این جشنواره با هدف احیای جغرافیای فرهنگ و هنر و خودباوری فرهنگی و رونق صنعت گردشگری در منطقه مروست برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی فرهنگی وهنری روز مروست به زمان برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در روز پنج شنبه 31 مرداد ماه امسال و با حضور میهمانان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha