اختراع سیستم مانیتورینگ هوشمند کندوی عسل در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3832649
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

اختراع سیستم مانیتورینگ هوشمند کندوی عسل در کهگیلویه‌وبویراحمد

گروه اجتماعی ــ به همت محققان جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد سیستم مانیتورینگ هوشمند کندوی عسل اختراع و به ثبت رسید.

اختراع سیستم مانیتورینگ هوشمند کندوی عسل در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید رشیدی، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد، امروز، ‌14 مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اختراع سیستم مانیتورینگ هوشمند کندوی عسل پژوهشگران این دانشگاه پس از هشت ماه کار تحقیقاتی موفق به ابداع این سیستم شدند.

وی افزود: سیستم مانیتورینگ هوشمند کندوی عسل با هدف آگاهی زنبور داران از وضعیت کندو از جمله میزان دما، رطوبت، تولید عسل، میزان اکسیژن داخل کندو، مکان یابی لحظه ای و مکان یاب در صورت سرقت است، که از طریق یک پنل خورشیدی شارژ می‌شود و تمام اطلاعات را از طریق اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوشی تلفن همراه به اطلاع زنبور دار می‌رسد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مرحله اولیه این طرح علمی و کاربردی با شماره 009337(دو صفر نود و سه سی و هفت) به ثبت رسیده است.

رشیدی تصریح کرد: این سیستم قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است و قابلیت‌های متنوعی در کاربرد و قیمت تمام شده کمتر از جمله این مزایای رقابتی این سیستم است.

وی بیان کرد: تاکنون کندوی داخلی با این ویژگی‌ها طراحی و تولید نشده است.
انتهای پیام

captcha