جهاد‌دانشگاهی ‌با بکارگیری نخبگان در راستای دانش‌بنیان‌تر کردن اقتصاد گام بردارد
کد خبر: 3832934
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

جهاد‌دانشگاهی ‌با بکارگیری نخبگان در راستای دانش‌بنیان‌تر کردن اقتصاد گام بردارد

گروه اجتماعی ــ استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: اقتصاد کشور وابسته به نفت است و با پول حاصل از آن اقتصاد کشور ساماندهی می‌شود که جهاد‌دانشگاهی می‌تواند با بکارگیری نخبگان در راستای دانش بنیان‌تر کردن اقتصاد، گسترش فعالیت‌های اقتصادی، افزایش تولید و کاهش نیازمندی‌ها به خارج از کشور و استکبار جهانی گام بردارد.

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، ضمن تبریک به مناسبت سالروز تشکیل جهاد‌دانشگاهی و تبریک به جهادگران این نهاد در استان، اظهار کرد: افرادی که در جهاد‌دانشگاهی فعالیت دارند متشکل از تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی و نخبگان هستند که به منظور ارائه راهکار و حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی تحقیقات و پژوهش‌هایی را انجام می‌دهند.

وی افزود: جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی از طریق پروژه و تحقیقات گوناگون، اقدامات مورد نیاز را انجام دهد، لذا تمامی دستگاه‌های دولتی می‌توانند با این نهاد ارتباط برقرار کنند و از توانمندی‌های فعالان این حوزه در عرصه‌های مختلف همچون آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک گرفته و از نتایج تحقیقات برای رفع مشکلات خود بهره‌ گیرند.

عباسی درباره نقش جهاددانشگاهی در شرایط تحریم، تصریح کرد: اقتصاد کشور وابسته به نفت است و با پول حاصل از آن اقتصاد کشور ساماندهی می‌شود، بنابراین، در این میان نقش جهاددانشگاهی برجسته‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: پژوهشگران جهاد‌دانشگاهی می‌توانند برای تحقیق و پژوهش در حوزه‌های اقتصادی، دانش‌بنیان کردن اقتصاد، توسعه دادن مباحث اقتصادی، ایجاد اشتغال و رونق تولید پروژه‌های تحقیقاتی انجام دهند و با بکارگیری نخبگان در راستای دانش بنیان‌تر کردن اقتصاد، گسترش فعالیت‌های اقتصادی، افزایش تولید و کاهش نیازمندی‌های خارج از کشور و استکبار جهانی گام بردارد.

استاندار درباره تحقق مدیریت جهادی ‌میان مسئولان استان، بیان کرد: تمامی مدیران موظفند در جهت رضایت‌مندی مردم تلاش بیشتری انجام دهند، هر چه تلاش توأم با فکر و دانش بیشتر باشد، مردم با مشاهده تلاش مدیران، رضایت بیشتری از آن‌ها بدست می‌آورند و برای حفظ نظام منسجم‌تر می‌شوند.

وی ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی قابل اعتنا و اعتماد هستندو خبرنگاران آن از اقشار زحمتکش و تلاشگر جامعه هستند، به طوری که بررسی‌ها و نظرسنجی‌هایی که در گذشته صورت گرفته نشان می‌دهد، خبرگزاری ایسنا در بحث انتخابات، بهترین و قابل اعتمادترین عملکرد را داشته است.

عباسی گفت: به تمام مدیران تأکید می‌شود با خبرنگاران و اهالی رسانه همکاری و هماهنگی نزدیک، به منظور اطلاع‌رسانی و انتقال اطلاعات دوسویه، داشته باشند.

انتهای پیام

captcha