تنوع خدمات جهاددانشگاهی؛ از نقاط مثبت این نهاد انقلابی
کد خبر: 3832968
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

تنوع خدمات جهاددانشگاهی؛ از نقاط مثبت این نهاد انقلابی

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان برنامه‌های خوبی داشته است، گفت: تنوع برنامه‌ها و خدمات این نهاد انقلابی از نقاط مثبت این دستگاه علمی و آموزشی است.

تنوع خدمات جهاد دانشگاهی؛ از نقاط مثبت این نهادانقلابی

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، امروز، 15 مرداد در دیدار با رئیس و کارکنان جهاددانشگاهی استان در آستانه سی‌ونهمین سالگرد تأسیس این نهاد انقلابی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه برنامه‌های جهاددانشگاهی استان سمنان خداپسند و جوان‌پسند است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان برنامه‌های خوبی داشته که تنوع برنامه‌ها و خدمات این نهاد انقلابی از نقاط مثبت این دستگاه علمی و آموزشی است.

عضو خبرگان رهبری  با اشاره به اینکه جهاد به عنوان یک کلمه مقدس است، افزود: این واژه در هر جایی هم به کار گرفته شود با خود قداست می‌برد و از همین رو جهاددانشگاهی نیز یک نهاد مقدس است.

وی افزود: آدم‌سازی وظیفه ذاتی دانشگاه‌هاست که بر این اساس علم به تنهایی انسان‌ساز نیست زیرا بسیاری عالمان بزرگی بودند اما عالمان و انسان‌های نافعی نبودند چرا که علم اگرچه وجودش لازم و ضروری است اما علم به تنهایی آدم‌ساز نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه باید در کنار علم، به تقوا و اخلاق نیز توجه شود، ابراز کرد: اگر در کنار علم تقوا و اخلاق نباشد این علم نه برای فرد عالم و نه برای جامعه سودی به همراه نخواهد داشت.

امام‌ جمعه سمنان با تأکید بر لزوم پرهیز از مدرک‌گرایی در سیستم آموزشی کشور یادآور شد: دانشگاه‌ها در کنار تعلیم و تعلم به تبیین مؤلفه‌های دیگری همچون تقوا، اخلاق، ولایتمداری و مردمداری و...نیز بپردازند.

وی با اشاره به تأکیدات ویژه رهبری معظم انقلاب در خصوص مردمی بودن از مدیران جهاددانشگاهی خواست مردمی بودن و توجه به مردم را در سرلوحه کار خود قرار داده و بر اخلاق، تقوا و خدمت به مردم توجه ویژه کنند.

انتهای پیام

captcha