کنفراس بین‌المللی طب ایرانی - اسلامی دوم و سوم شهریورماه برگزار می‌شود
کد خبر: 3833061
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

کنفراس بین‌المللی طب ایرانی - اسلامی دوم و سوم شهریورماه برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس کنفرانس «طب ایرانی – اسلامی» گفت: دوم و سوم شهریورماه شاهد برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی طب ایرانی – اسلامی در دانشگاه تهران خواهیم بود.

کنفراس بین‌المللی طب ایرانی - اسلامی دوم و سوم شهریورماه برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا، مهدی عباس طاهر، امروز سه شنبه 15 مردادماه در دیدار با رئیس جامعةالمصطفی العالمیه اظهار کرد: اولین دوره کنفرانس بین‌المللی طب ایرانی - اسلامی و مجمع جهانی طب ابوعلی سینا با هدف هم‌اندیشی و هم‌افزایی و همچنین به روزرسانی دانش این حوزه با همکاری انجمن‌های علمی، دانشگاه‌ها و مراجع علمی - اجرایی و صنفی کشور و با حمایت سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های فعال داخلی و خارجی از جمله وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و انجمن‌های همکار از تاریخ 2 تا 3 شهریور­ ماه سال جاری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برای برگزاری این کنفرانس با دست اندازها و مخالفین متعددی مواجه بوده‌ایم، افزود: مخالفان برگزاری چنین همایش‌هایی، افرادی هستند که طرح چنین مباحثی را برای منافع مادی خویش زیان‌آور می‌دانند و این در حالیست که ایران توانایی فراوانی در تأمین نیازهای تغذیه‌ای افراد دارد و اگر در این زمینه به درستی کار شود، حتی می‌تواند نیازهای خاورمیانه را نیز به راحتی برآورده سازد.
طاهر ادامه داد: طب ایرانی - اسلامی یکی از مهمترین خواستگاه‌ها و مکاتب رسیدگی به آلام مردم است که با تکیه بر روش‌های تشخيصی، سبب‌شناسی و درمان بر پشتوانه علمی و تجربی چند هزار ساله ايرانيان، برخوردار از توجه به جنبه‌های اخلاقی و تربيتي و آموزه‌های اسلامی كه به كوشش حكيمان بزرگ دوره تمدن اسلامي، بازنگاری و تدوين يافته و به نقطه كمال نسبي خود رسيده است.
وی گفت: با عنایت به این رویکرد و جهت بهره‌وری و افزایش کیفیت سلامت اجتماعی و احیا سبک زندگی ایرانی - اسلامی به همت پیش کسوتان و سیاستگزاران حوزه سلامت کشور سال‌هاست که تلاشی سترگ در راستای اعتلای علمی و عملکردی این رشته انجام گرفته که متخصصین و دانشجویان این رشته از ورطه علم و دانش عقب نمانده و تشخیص ها و درمان های مناسبی در عملکرد بالینی خود و در نتیجه درمان مشهود داشته باشند.
رئیس کنفرانس بین‌المللی طب ایرانی – اسلامی افزود: یکی از مهمترین مصادیق این تلاش ها، برگزاری رویدادهای علمی و ترویجی است که به امید خداوند متعال اولین دوره کنفرانس بین‌المللی طب ایرانی - اسلامی و مجمع طب ابوعلی سینا در سال جاری برگزار خواهد شد.
طاهر ادامه داد: تلاش شده است در این رویداد با تغییر رویکرد اجرایی، از حضور و مشارکت حداکثری گروه‌های آموزشی، پژوهشی، اجرایی و صنفی مرتبط با بخش طب ایرانی اسلامی استفاده شود.
انتهای پیام

captcha