دیدار اعضای جهاد دانشگاهی همدان با امام جمعه
کد خبر: 3833089
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

دیدار اعضای جهاد دانشگاهی همدان با امام جمعه

گروه فرهنگی ـ رئیس، معاونان، مدیران و کارکنان جهاد دانشگاهی واحد همدان در آستانه سالروز تشکیل این نهاد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان دیدار کردند.

دیدار اعضای جهاد دانشگاهی همدان با امام جمعهبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان امروز 15 مردادماه در دیدار با رئیس معاونان، مدیران و کارکنان جهاد دانشگاهی واحد همدان در آستانه سالروز تشکیل این نهاد ، اظهارکرد: مدیریت جهادی در جهاددانشگاهی استان همدان در تمامی عرصه‌ها بسیار مسرت بخش است.
وی گفت: حضور جوانان انقلابی و بکارگیری نیروهای جوان در جهاد دانشگاهی سبب توانمندسازی و رشد کشور در سطح دنیا شده است.
اکبراسدی رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان در ابتدای این دیدار تصریح کرد: یکی از خدمات جهاددانشگاهی با توجه به خاستگاهی که در دانشگاه دارد، پرورش نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد در جامعه است.
وی با اشاره به فعالیت‌های جهادی و گسترده جهاد دانشگاهی در زمینه‌های پزشکی، کشاورزی و علوم انسانی بیان کرد: ماموریت اصلی جهاددانشگاهی با توجه به اینکه این نهاد در بدنه جامعه قرآنی است از سال 1365 در ایجاد ارتباط میان دانشگاه و جامعه در استان همدان تشکیل شد.
اسدی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جهاددانشگاهی از جمله اینکه «جهاد دانشگاهی تنها یک نهاد نیست بلکه یک فرهنگ است»، تصریح کرد: شاخصه و معیار اصلی عملکرد جهاد دانشگاهی در عنایت مقام معظم رهبری بزرگترین سرمایه معنوی این نهاد است.
وی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های در دست اقدام جهاددانشگاهی استان همدان، توضیح داد: مرکز جامع زنان و درمان ناباروری استان همدان یک مرکز تخصصی و جامع در غرب کشور است.
وی افزود: اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده و یا بدسرپرست که تحت حمایت هیچ‌گونه نهادی نیستند پس از شناسایی و آشنایی با مشاغل در چتر حمایتی جهاددانشگاهی قرار می گیرند که در حال حاضر 180بانوی سرپرست خانواده در این طرح شناسایی شده‌اند.
اسدی یادآورشد: بانوان مشمول این طرح پس از آموزش در زمینه شغلی مورد نظر با حضور اساتید مجرب کشوری با همکاری تولیدکنندگان و جهاد دانشگاهی واحد همدان به بدنه بازار متصل می‌شوند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی جهاددانشگاهی تولید نیست بلکه ظرفیت بخشی است، ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مشاوره آموزش پیش،حین و بعد از ازدواج در جهت رفع مشکلات اجتماعی و کاهش آمار طلاق در سطح استان، برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تمدن اسلامی که خاستگاه آن دانشجویان و دانشگاه‌ها است از جمله فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان همدان به شمار می‎رود.
وی هم‌چنین با اشاره به ایجاد کمیته مطالعاتی در استان همدان گفت: جهاددانشگاهی استان همدان در راستای ایجاد کمیته مطالعاتی بعنوان عضوی در زیرمجموعه شورای فرهنگی استان اعلام آمادگی می‌کند.
انتهای پیام

captcha