خبرنگاران مسئول ارتقای سرمایه‌های اجتماعی هستند
کد خبر: 3833601
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

خبرنگاران مسئول ارتقای سرمایه‌های اجتماعی هستند

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفت: خبرنگاران ذاتاً مسئول ارتقای سرمایه‌های اجتماعی هستند و ما برای ارتقای فرهنگ ساخت‌وساز در جامعه نیازمند حمایت رسانه‌ها هستیم.

فبه گزارش ایکنا از یزد، مهدی سالاری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، 17 مردادماه در جمع خبرنگاران استان با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران ذاتاً مسئول ارتقای سرمایه‌های اجتماعی هستند و این سازمان در ارائه خدمات نیازمند سرمایه‎های اجتماعی است و برای ارتقای فرهنگ ساخت و ساز در جامعه حمایت رسانه‌ها امری ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر ساخت یک ساختمان به طور میانگین متری ۱.۵ تا ۳ میلیون تومان هزینه دارد گفت: افرادی که ساختمان‌سازی می‌کنند، منفعت بسیار کسب می‌کنند و همین امر سبب شده در صنعت ساختمان، مافیا ایجاد شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ادامه داد: در کشور سالی ۳۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در حوزه ساختمان سازی انجام می‌شود و این صنعت به راحتی می‌تواند مشکل اشتغال را حل کند اما هم از این موضوع غفلت شده و هم منفعت طلبان و سودجویان، اجازه نمی‌دهند این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: در حالی که ایجاد یک فرصت شغلی در صنعت پتروشیمی 450 میلیون تومان و در صنعت نیروگاهی 900 میلیون تومان نیازمند سرمایه گذاری است، صنعت ساختمان تنها با 25 میلیون تومان سرمایه گذاری یک فرصت شغلی ایجاد می‌کند و از این لحاظ از ظرفیت بالایی در حوزه ایجاد اشتغال برخوردار است.

سالاری گفت: ایجاد پایگاه‌های تخصصی خبری در نظام مهندسی و شهرداری برای آگاه سازی مردم در مورد خطرات ساختمان سازی فاقد پروانه و همچنین انتشار نشریه‌های تخصصی دنبال می‌شود چرا که ساخت و سازهای غیرقانونی 70 تا 80 درصد ساختمان سازی در استان را شامل می‌شود و در این زمینه نیازمن تغییر دیدگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام

captcha