توصیف بنت‌الهدی صدر از گردش مقدس در «بر بلندای مکه»
کد خبر: 3833744
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

توصیف بنت‌الهدی صدر از گردش مقدس در «بر بلندای مکه»

گروه ادب ــ بنت‌الهدی صدر در کتاب «بر بلندای مکه» توصیف زیبایی از سفر به خانه خدا را بیان کرده است.

توصیف بنت‌الهدی صدر از گردش مقدس در «بر بلندی‌های مکه»به گزارش خبرنگار ایکنا؛ «بر بلندای‌ مکه» مجموعه‌ای از خاطرات و مقالاتی است که مؤسسه فرهنگی ــ تحقیقاتی امام موسی صدر آن را منتشر کرده است. عنوان این کتاب برگرفته از بخش نخست سفرنامه مکه است و بخش دوم به گفتار‌ها و رهنمود‌ها شامل نوشته‌های بنت‌الهدی صدر خطاب به زنان درباره مسائل تربیتی و عقیدتی آن‌ها پرداخته است.

بخش سوم کتاب با عنوان «نقش و جایگاه زن در اسلام» درباره زن و تمدن بحث کرده و در بخش دیگری با عنوان «زنان همراه پیامبر» علاوه بر این موضوع، موضوعاتی چون حجاب، حق مالکیت و نقش‌های همسری و مادری نیز ارائه شده است.

در بخشی از سفرنامه مکه بنت الهدی صدر آمده است: «طواف سمبل گردش آدمی به گرد هدفی است که به سوی آن ره می‌پوید و خوش دارد که در همان جا که آغاز کرده، آن را پایان دهد. او می‌داند که از خداوند آغاز کرده و به سوی او نیز بازخواهد گشت و بر مسیری گام برمی‌دارد که خداوند متعال برای او تعیین فرموده و او را سزاوار نباشد که پا از آن فراتر نهد؛ بکاهد یا بیفزاید.

گردش پیرامون این سمبل الهی، محدوده حرکت او را در زندگی ترسیم می‌کند و همچنان که در اینجا باید با گام‌های ثابت و به اراده خویش گام بردارد، در گردش بزرگ زندگی نیز باید ثابت‌قدم باشد و بدون بینش و آگاهی حرکت نکند.

در این گردش مقدس، اگر آدمی با گام‌هایی نااستوار و لرزان به پیش رود، باید به نقطه‌ای که از آن آغاز کرده، بازگردد و حرکت خود را تکرار کند؛ در زندگی نیز اگر مرحله‌ای را تحت تأثیر هوای نفس و با گمراهی بپیماید، لازم است که بازگردد و دیگر بار مطابق با دستورات خداوند متعال، حرکتش را از سر گیرد و این بازگشت، همان توبه است.»

یادآور می‌شود، کتاب «بر بلندای مکه» را مهدی سرحدی ترجمه کرده است.

انتهای پیام

captcha