زائران از عرفات عازم مشعرالحرام شدند
کد خبر: 3834055
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸

زائران از عرفات عازم مشعرالحرام شدند

گروه جامعه ــ بیش از 88 هزار زائر ایرانی حج پس از یک روز دلدادگی با معبود هستی در عرفات، همگام با زائران دیگر کشورهای جهان آرام آرام عازم مشعرالحرام شدند.

زائران عرفات عازم مشعرالحرام شدندبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ بیش از 88 هزار زائر ایرانی حج شامگاه شنبه 19 مردادماه پس از یک روز دلدادگی با معبود هستی در عرفات، همگام با زائران دیگر کشورهای جهان آرام آرام عازم مشعرالحرام شدند. 

با تدابیر پیش‌بینی شده و امکاناتی که سازمان حج و زیارت فراهم کرده است، امسال نیز همانند سال‌های گذشته، انتقال زائران از عرفات به مشعرالحرام با اتوبوس‌های «نقل ترددی» انجام می‌شود. این اتوبوس‌ها زائران ایرانی را در چند مرحله از عرفات به مشعرالحرام منتقل می‌کنند.

بنابر این گزارش، تدابیر فعلی به کاهش مشکلات انتقال زائران و ترافیک‌های طولانی منجر شده است و زائران ایرانی این مسیرها را با دغدغه کمتر و سریع‌تر طی می‌کنند، در سال‌های گذشته، زائران بسیاری در ترافیک می‌ماندند به طوری که مسیر هشت کیلومتری از عرفات تا مشعر به دلیل ازدحام وترافیک بین سه تا هشت ساعت طول می‌کشید.

تکاپو و تلاش برای رسیدن به مشعرالحرام، همراه با سیل جمعیتی که در مسیری مشخص حرکت می‌کنند، یکی از زیباترین و به یاد ماندنی‌ترین لحظات زندگی انسان را رقم می‌زند، زائر باید شب را در صحرایی بدون چادر و زیرانداز تا صبح بگذراند و ضمن دعا و نیایش ذکر پروردگار بر دل و زبانش جاری باشد.

زائران میان اذان صبح تا طلوع آفتاب را در مشعر می‌مانند و هنگام طلوع آفتاب با پای پیاده و یا سوار بر وسایل نقلیه با گذر از مسیری دو و نیم کیلومتری مشعر به وادی محسِّر می‌رسند و سپس از آنجا وارد منا می‌شوند. 

انتهای پیام

captcha