سمنان در سوادآموزی رتبه سوم کشوری را دارد
کد خبر: 3834170
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

سمنان در سوادآموزی رتبه سوم کشوری را دارد

گروه اجتماعی ــ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سمنان از استان‌های پیشتاز در سوادآموزی محسوب می‌شود و اکنون رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

سمنان در سوادآموزی رتبه سوم کشور را داراست

به گزارش ایکنا از سمنان، اسماعیل ادهم، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان عصر روز گذشته، 19 مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از نظر شاخص سوادآموزی در رده سنی ۶ سال و بالاتر، ۹۱ درصد از جمعیت کل استان باسواد هستند، گفت: از این حیث سمنان در رتبه سوم کشوری بعد از تهران و مازندران قرار دارد.

وی ادامه داد: از نظر شاخص باسوادی در بازه سنی ۱۰ تا ۴۲ ساله‌ها، ۹۷ درصد از جمعیت استان سمنان باسواد هستند که از این نظر هم سمنان در رتبه سوم کشور قرار دارد.

ادهم  بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استانِ ۷۰۲ هزار نفری سمنان را بی‌سواد برشمرد و گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر برابر با ۱۵.۵ درصد از بی‌سوادان استان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: در سال‌های گذشته برای باسواد کردن افراد در شهرها و روستاهای استان سمنان قدم‌های جدی برداشته شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ بی‌سوادی در استان سمنان باید ریشه‌کن شود یا به کمترین میزان ممکن برسد.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۵۵ حدود ۵۷ درصد از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری استان سمنان باسواد بودند و در سرشماری ۱۳۹۵ از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری حدود ۸.۵ درصد بی‌سواد شناسایی شدند.

انتهای پیام

captcha